Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tillbehör till makroobjektiv Olympus

Produkter
(logga in för att koppla)

ziimba

Ny medlem
Hej.

I somras köpte jag ett Olympus Digital Zuiko 35mm f/3.5 macro objektiv och är helnöjd med resultatet, men nu undrar jag ifall någon vet något tillbehör som är bra och gör att man kommer ännu närmare?

Jag har sökt på mellanringer, närbildslinser och "Makrotuber", någon som vet och eventuellt kan tipsa om något bra isf? :)

Jag använder en raynox dcr-250 tycker det ger hyfsat bra förstoring och lätt och smidig. Den har universaladapter som jag tror skall passa på ditt 35mm makro. Kör du med tuber så kommer du få en riktigt kort närgräns vilket kan vara problem ifall du skall fota insekter. Speciellt med ditt objektiv som har väldigt kort närgräns för att få 1:1. Raynox är också billigare. Sedan kan vanliga makro filter vara något också, har dock aldrig använt något.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar