Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tillbehör till Canon 300?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Lena85

Medlem
Hej!

Jag har en canon 300 och tänkte ta med den på en backpacker-resa till nya zeeland och thailand.
Men jag skulle behöva en bra väska att ha den i och ett regnskydd (nån som vet var man kan köpa ett, har inte hittat nåt till den kameran?).
Är det någon som har några bra erfarenheter från väskor som är bra att ha med på resor??
 
Jag har en rymlig och bra väska från LOWEPRO som heter NOVA 3 AW Den rymmer Nikon D100 kamera och fyra objektiv, minneskort, Amitech Travel Disk och lite andra tillbehör. Den har inbyggt regnskydd som kan dras över hela väskan! Cyberphoto bl.a säljer denna för 558:-. Jag köpte min på Expert. Här är en länk till den. http://www.cyberphoto.se/lowepro/3aw.php
 
Jag har gjort ungefär samma resa, och ska du inte ha med några andra objektiv än kit-objektivet är AW3:an lite overkill. Är en jäkligt bra väska (har en själv), men jag har en 200-70 4L, en 50 1.8, en monterad 18-50 2.8 Sigma samt en stor blix i den väskan. Lite overkill alltså ;)

Vad jag använde var en liten vanlig "frontloader" som iprincip är en vaderad formanpassad väska för kameran, och sen till det hade jag en dry-bag (ocean-pack), som är en absolut vattentät väska som kajak:are andra människor som inte vill ha sina grejor våta när de vurpar i vattnet. De finns i olika storlekar, jag hade en 20L som dublerade som daypack oxå. Den går även att använda som kudde märkte jag ;) Hursomhelst, väskan är 100% vattentät, så länge du inte ska dyka med den, och ihopprullad tar den väldigt lite plats, och väger lite. Hittade en bild på nätet här av väskan http://cgi.ebay.de/Transporttasche-...itemZ8737913880QQcategoryZ44682QQcmdZViewItem
Det brukar som sagt gå att hitta dessa i dykbutiker eller butiker som syslar med kajaking. Åker du till Thailand kan du säkert köpa väskan där, de flesta dykshoppar har dem. Kostade väl runt 500b eller nått när jag köpte den.

En sista bonus med väskan är att den faktiskt inte skriker ut "KAMERAVÄSKA, SJÄL MIG", vilket kan vara skönt på en långresa.

/Björn
 
Tack för svaren!

Björn: Sidan du länkade till funkade inte...vet du vad den heter väskan så man kan söka på den?Va det överdraget som inte såg ut som att det skulle vara en kameraväska eller va det själva väskan?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.