Annons

Tillbehör etc...

Produkter
(logga in för att koppla)

Kassnert

Aktiv medlem
Jag har en Canon 550D med ett standard objektiv och ett sigma 70-300. Jag kommer att köpa ett Canon 50mm så småningom.

Däremot ska en kompis åka till Kina och köpa på sig lite saker. Jag tänkte läga en beställning med honom och funderar på ett batterigrepp, en blixt samt ett objektiv. Vilka ska man köra på?

Blixt har jag tittat lite på Canon 430EX II, är den bra? och vad är skillnaden mellan den och Canon 580 EX II?

Objektiv vet jag inte men jag skulle vilja ha ett ett med bra optik, ljusstarkt gärna 2.8 eller mindre.

Ge gärna lite olika förslag i olika prisklasser.

Något annat jag borde ha för att göra min fotoväska mer komplett?
 
Handlar det bara om att "göra fotoväskan mer komplett" tror jag att mycket skulle kunna funka.

Handlar det om att komplettera din utrustning för att den bättre skall fylla dina behov får du nog vara mer specifik med vilka behov du har.

Skall du ha optik med bländare större än 2.8 är det fast som gäller, vilken brännvidd behöver du?

Blixt, här funkar Canons alternativ ypperligt. Kolla upp de olika modellerna för priser och funktioner, finns inte jättemånga. De kinesiska märkena vet jag inte om du får tag i över disk, eller om det är beställa via nätet som gäller, Yongnuo är populära, men man får läsa på lite om vad det är man köper så man inte kommer hem med en besvikelse.

Batterigrepp tycker jag personligen är trevligt, original är ett säkert kort. Finns en del bra 3eparts också. Känn och kläm lite om du har möjlighet, annars är nog köp via nätet ett bra alternativ här också.

Se upp med kopior i Kina. Risken är att man betalar dyrt för något som går sönder direkt, eller inte uppfyller samma krav som man tror när man köper.

Kolla upp priser, tjänar man så mycket på att köpa direkt över disk i Kina jämfört med nätet? Tänk på tull och moms.

Kolla upp garanti, vad händer om prylarna går sönder alt. är trasiga från fabrik?

Menar inte att avråda, men man bör göra lite research först och tänka igenom sina köp. Annars är risken en stor besvikelse tyvärr.

Mvh, Anton.
 
Jag förstår det men som jag förstod ska han köpa i riktiga butiker och Canonmärken, de har ju garanti i hela världen.

Vet inte med objektivet, det kanske räcker med den fasta 50mm som jag är inne på, den har ju 1.8 och kostar bara 1000:-.

Tamron AF SP 28-75/2,8 XR Di ska väl vara ett bra alternativ? Den har ju 2,8 och ändå zoom.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.