Annons

till er som fotar fåglar (Omar kanske?)

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej

Var ute idag och träffade en fotokompis och testade hans 400mm 5.6 + Canon 1.4xTC + mark2N och tyckte att AF verkade rätt snabb. Han har Canon 400mm f/2.8 men mer och mer använder han 400mm 5.6 + Canon 1.4xTC + Mark2 för den var lättare att fota med. Jag tror han tyckte att de var ungefär likvärda i bildkvalite. Han fotar mest fågel och då ofta flygande och publicerar mycket bilder i fågeltidskrifter.

Väldigt smidig och smal/liten är 400mm 5.6 jämfört med de stora telena, enorm skillnad.

MVH

Omar

Har nyss köpt ett Tamron 1.4TC via FredMiranda.
Ska testa det ordentligt med 400 5.6L när objektivet kommer och återkomma med hur det fungerar.
Har fortsatt hittat massor med personer som hävdar att just den combon fungerar bäst efter prov med canons sigmas tamrons och kenkos konvertarar.

Dock så är kvaliteten lite bättre på Canons men till kostnad på at AF inte är så snabb.

Bass skrev:
Har nyss köpt ett Tamron 1.4TC via FredMiranda.
Ska testa det ordentligt med 400 5.6L när objektivet kommer och återkomma med hur det fungerar.
Har fortsatt hittat massor med personer som hävdar att just den combon fungerar bäst efter prov med canons sigmas tamrons och kenkos konvertarar.

Dock så är kvaliteten lite bättre på Canons men till kostnad på at AF inte är så snabb.

Hej

Kan tänka mig att det gäller bara de "icke proffshusen" och ev tejpning att inte AF är snabb med Canon 1.4xTC och 400mm 5.6. Mark2 + 400mm 5.6 + canon 1.4XTC tycker jag av lite snabb testning att AF var snabb.

MVH

Omar Brännström

Jo jag glömde nämna att det gäller 350D/20D och eventuellt 30D.
Har du fått ditt objektiv redan?

Blir inte bländare 8 ganska begränsande Omar?
Om man använder den med 1.4 TC vill säga.
Man får ju ett ganska rejält skärpedjup och det tillåter en inte att lyfta lossa motivet från bakgrunden särskillt bra.

Lite nyfiken.

Mvh, Andreas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar