ANNONS
Annons

Till dig som funderar på en Minolta A1

Produkter
(logga in för att koppla)

gapet

Aktiv medlem
En liten undran över Minolta A1 i synnerhet och Minolta i allmänhet. Köpte en A1 i sommras. Kommer hem, kameran fungerar inte. Får pengar tillbaka. Köper en ny A1. Håller 1 1/2 månad, sen slutar macroknappen att fungera. Lämnar in den. Får tillbaka den. Provar i affären. Macroknappen som skall vara fixad av Minolta går inte att rubba.
Min fråga är. Har nån annan erfarenhet av minolta och dess service.??? Har Minolta sänkt sin kvalitetskontroll??? Jag är oerhört besviken!!!
Tacksam för era erfarenheter.
Själv vill jag varna för Minolta som det ser ut nu.
Mvh
/Ernst

Ett tillägg. Tog kontakt med minolta. Dom kommer att byta ut kameran till en ny sa dom. Så jag hoppas att den kommer att fungera bättre än dom två jag fått innan. Peppar peppar.

Låter inte så kul....

För egen del kan jag bara säga att jag är supernöjd. Jag fick vad jag förväntade mig plus lite till.

Hoppas att det löser sig för det är en väldigt trevlig kamera.

// Micke

Det låter inte kul, speciellt inte med tanke på att man själv går och spånar på en....

Har det löst sig nu då?

Kallenberg skrev:
Det låter inte kul, speciellt inte med tanke på att man själv går och spånar på en....

Har det löst sig nu då?

Jag tog kontakt med minolta själv angående strulet med A1:an. Dom fixade en ny till mig på en vecka. Inget strul och trevlig personal. Har köpt på computercity, men som sagt nu fungerar det. Jag är jäkligt nöjd. Du kan se en del bilder på min sida. Dom sista vinterbilderna är tagna med nya A1.an.
Mvh
/Ernst

Helt plötsligt lossnade min gummi-sak som sitter runt EVFen. Vet ni vad den där lilla skitsaken kostade? 300 kronor!

...jag sålde kameran :D

jo visst kan man ha otur med ett märke...

Jag har haft minolta bra länge, mest analogt men även en Z1 som jag har vart nöjd med.
Nu även en d 7 som jag också är superöjd med men jag har ju inte haft den så länge så den kanske jag inte ska säga så mycket om än.

dom gånger jag har pratat med minolta supporten har jag fått svar ganska snabbt

köpte en beg Minolta dynax7 som jag inte fick någon instruktionbok med till skrev till minolta o efter 2 dagar så fick jag en ny i brevlådan och den var gratis!!!

det tycker jag är bra!!

kompisen fick betala för sin till ett annat märke .....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar