Dragoen
Aktiv medlem
Ska till Chicago och kommer ungefär att ha en heldag att utforska och fotografera.
Dock så har jag problem då jag inte vet vilken utrustning som kan vara lämplig att ta med sig vid besök av en sådan storstad då detta blir första gången jag befinner mig i Amerika.
Jag planerar att ha med mig en 40D + 3 st objektiv (+1 st kompaktkamera i reserv), men vet inte vilka objektiv som är lämpliga. (Vill inte få med för mycket tyngd att släpa på).
Objektiv jag har att välja mellan är följande:
Om någon har förslag på vilka 3 objektiv som jag borde ta med och beskrivning varför just dem, så hade det uppskattats väldigt mycket.
Dock så har jag problem då jag inte vet vilken utrustning som kan vara lämplig att ta med sig vid besök av en sådan storstad då detta blir första gången jag befinner mig i Amerika.
Jag planerar att ha med mig en 40D + 3 st objektiv (+1 st kompaktkamera i reserv), men vet inte vilka objektiv som är lämpliga. (Vill inte få med för mycket tyngd att släpa på).
Objektiv jag har att välja mellan är följande:
- Tokina AT-X 11-16 f/2,8
- EF-S 18-55 f/3,5-5,6 IS
- EF 28-80 f/3,5-5,6 USM
- EF 50mm f/1.8 II
- Samyang 85 f/1,4
- EF 100mm f/2.8 Macro USM
- EF-S 55-250 f/4-5,6 IS
- EF 70-200mm f/4L USM
- Arsat Mir 26b 45mm f/3.5 med Hartblei Tilt adapter
- Arsat MC 80mm f/2.8 med Hartblei Tilt adapter
Om någon har förslag på vilka 3 objektiv som jag borde ta med och beskrivning varför just dem, så hade det uppskattats väldigt mycket.