Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tif, svartvit till färg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Philip_

Medlem
Hallå där!

Jo så här ligger det till, jag och en vän till mig ska göra ett "jobb" till hans pappa, vi ska praktiskt taget bara klippa och klistra i PS.

Vi har fått designen och alla bilder som ska tillhöra, det enda vi ska göra är att lägga bilderna på plats, men redan när vi öppnade första .tif bilden med huvudmotivet så märkte vi att själva bilden i sig var i färg, men nere på lagerpalletten så var den svartvid, sen när vi drog över motivet till arbetsytan på designmallen så blev hela motivet svartvitt och jag kan verkligen inte hitta felet, och det är inte att bildläget är på gråskala eller något sådant..

Finns det någon vänlig själ där ute som har en aning om vad felet kan vara? :)
 
Bara ett snabbt svar; har ni provat att ta in TIFF bilderna i PS och spara om dom som något annat? Tex TGA...
 
yes det har vi provat, men då blev resultatet att den var svartvit även när vi öppnade den i PS..

Men oavsett vad problemet är så har vi fått nya bilder som fungerade! :)
 
Ok, det var ju skönt. Jag har för mig jag har råkat ut för sånt här ufo betende också. Vet inte om det har att göra med att det finns många parametrar som kan sparas i en TIFF file och ibland verkar inte PS vara uptodate med vad som gäller. Vem vet :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.