Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tidningsomslag, Tema: Sjukvård, Jul & "Twisted"

Produkter
(logga in för att koppla)

Gentlein

Medlem
Hej alla fotosidanvänner!

Jag läser till läkare i Göteborg och fotar ibland för Medicinska Föreningens eminenta kårtidning Organet. Nu har jag fått i uppdrag att ta en omslagsbild inför julnumret och jag skulle behöva lite kreativa idéer.

Uppdraget lyder ungefär som såhär: Ta en rolig, annrolunda, "twistad" bild som fångar läsarens uppmärksamhet. Den skall ha någon anknytning till jul och till medicin/sjukvård/läkare.

Det hela blir ännu svårare då tidningen är i svartvitt, men det kanske kan vara en fördel? Är det någon som har en kul idé eller ett gott råd? Mjuka upp hjärnsubstansen och låt era kreativa idéer överskölja mig. ;-)

Varma hälsningar

Karna
 
Två kandisar som pussas under en mistel med en lång sjukhuskorridor bakom? Kör du med homosexuella så fångar den säkert fler ögon.

/ep
 
Varför inte läkare/sjuksköterska eller ett helt team som gör upplivningsförsök på en tomte (på temat stress inför julen)?

//P
 
Luciatåg i operationssal mitt i operationen

Tomten besöker sjuka barn med typiska läkargrejer på sig
 
Tvistat

Varför inte en kirurg som står böjd över en patient och istället för en skalpell så har han en motorsåg?

"Nedskärningar hotar sjukvården"

eller annan rolig text :)
 
Tack för alla förslag!

Oj oj, här sprudlar det av underbara idéer! Tack för er kreativitet och kom gärna med fler förslag.

Midvinterblot var ingen dum idé, det finns bara ett stort problem - det där med hjärtan. Speciellt om man satsar på nåt humant vilket jag antar var tanken. Jag har lite svårt att få tag på dylikt och djurhjärtan, typ kycklinghjärtan som jag har sett i saluhallen i Göteborg, lurar inte en medicinstudent!

Luciatåget i op-salen... nån som har en op-sal i bakfickan? Speciellt en som inte följer vanliga sterila föreskrifter (min 10D är inte steril och den passar inte i hårnät). Kanske varit lite lättare om jag känt en massa kirurger men jag har inte läst kirurgi än så det är knapert på den fronten.

Återupplivningsförsök på tomte var en riktigt kul idé det också, det hade varit roligt att skaffa fram en defibrillator för att om mer stärka trovärdigheten. Jag ser framför mig en fet tomte med mössa och skägg som ligger på marken med magen i vädret och julklappssäcken slängd i ett hörn mens en person iförd läkarmundering gör hjärtmassage för glatta livet. Nu har det dessutom kommit snö.

Kom som sagt gärna med fler förslag, jag lovar att redovisa den färdiga bilden när den är klar.
 
Läkare som jobbar 48 timmar i sträck och kopplar av med julfest medans patienterna står i kön och dör.
 
Hm, tror jag vänder på den geniala idén.
Varför inte ett team tomtar som "livar upp"
en doktor som haft ett långt arbetspass?

Eller ett operationsteam sittande vid ett julbord med varannan rödklädd tomte och varannan doktor operationsklädd...

Finns mer...

En opererande plastikkirurg (eller ortoped) som försöker laga en pepparkakstomte el gumma eller gubbe...med glasyr/kristyr givetvis.

/Ulla
 
...svartvit bild kanske borde vara något enklare, rakare.

En pepparkaksgubbe med lite kristyrdekoration så att man känner av kontrasten,
en doktor skall ta ett neurologstatus, reflexer o dyl...
slår med sin reflexhammare på pepparkakspatientens knä och nedanför i bild ser man alltså små bitar o smulor...halva benet krossat! Usch...men går att få ihop bildmässigt.
/Ulla
 
k-oskarina skrev:
Hm, tror jag vänder på den geniala idén.
Varför inte ett team tomtar som "livar upp"
en doktor som haft ett långt arbetspass?

Eller ett operationsteam sittande vid ett julbord med varannan rödklädd tomte och varannan doktor operationsklädd...

Kom att tänka på den gamla ordvitsen "kaffe med dropp".
Kan man tänka sig att tomtarna "livar upp" läkaren på det sättet?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.