Annons

Tidningen Outdoor photographer

Produkter
(logga in för att koppla)

Pamsan

Aktiv medlem
Skulle vilja premunera å någon utländsk fototidning. Är mest intresserad av naturfoto.
De brittiska tidningarna är lite väl dyra tycker jag.
Outdoor photographer från USA kostar 25 dollar för ett år och det är ju helt ok. Nu är bara frågan om den är bra? Någon som har några åsikter.
Premunerar på en konsttidning från USA 60 % reklam och max 40% artiklar, inte så kul. Inte var den särskillt bra heller...

Mvh Pamela
 
Hej Pamela!

Vid årsskiftet startade jag prenumerationer på Popular Photography och Outdoor Photographer. Av dessa kommer jag att fortsätta med Outdoor. Den har lite bättre papperskvalitet och tryck. Den senare har ca 120 sidor varav de sista ca 20 enbart är annonser. Popular har ca 150 sidor varav de sista 50 är annonser. De övriga 100 sidorna på Outdoor har ca 60 % text resten annonser ungefär som svenska Foto.

Outdoor Photographer känns mycket prisvärd.

/Göran
 
Jag har för mig att de brittiska varianterna som slutar på "photoraphy" istället för "photographer" brukar vara populärare. Har iallafall hört detta om Black&White ph. (som jag själv prenumererar på) samt Outdoor ph.

Sedan försök att gå via förlaget som ger ut tidningarna och inte via interpress eller liknande. Det skiljer massor i pris.
 
Jsg kan berätta att jag prenumererat på både Outdoor Ph. och Black and White Ph. (de britiska versionerna) via nätet. OP kostade ungefär 1100 för två år. Vad BWP kostade minns jag inte, men den var något billigare. Betalningen med kreditkort över nätet var inget problem och jag har fått tidningarna regelbundet.
 
Personligen tycket jag dom brittiska tidningarna är bättre än dom från USA- bättre papper,bättre artiklar,enklare språk men förvisso lite dyrare.
 
Tack för era svar! Ska kolla upp det lite närmare.

Richard, tack för länken, ser ut som det är billigare där.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.