Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tidningen Foto läggs ned

Produkter
(logga in för att koppla)
Riktigt tråkigt. Kommer att sakna FOTO. nästan löjligt att man som prenumerant blir erbjuden Digitalfoto för alla som inte riktigt når upp till Foto

Det var trist, selv her i Norge har jeg et inntrykk av at ganske mange liker dette bladet.

Fotografi er et ganske bra magasin for de som kan lese norsk.

Henning

Just som man omtecknat sig för två nya år med tidningen... (skona mig från Digitalfoto för alla).
Hoppas testarkivet kan leva kvar i någon form...?
Tanken slog mig bara för någon dag sedan, undrade varför Almlöf slutade

Tidningen Foto läggs ned.

Efter att ha läst tidningen till och från sedan 1956, så blir det inte någon saknad, den är endast en "skugga" från vad den en gång varit.
"Vila i frid".

Då kan det vara en möjlighet för Fotosidan att tala med Per Nordlund på Hasselblad om att få fortsätta med Fotos utmärkta MTF tester av objektiv, en gång initierade av Lars Kjellberg teknisk red och grundare av Photodo och nestor inom objektivtester bedrivna med hjälp av Hasselblads objektivlab i Göteborg

Vad tråkigt. Har varit min inkörsport till intressanta fotografer under några år nu. Osäker på hur mycket jag har kvar av min prenumeration. Såg att fotosidan försöker ragga kunder... :)

Väldigt tråkigt.
Kvalitén på tidningen FOTO har varierat genom åren, men den har alltid varit en av de minst prylfixerade tidningarna. Det gillar jag.

Fotosidans erbjudande om 2 nummer för 40 kr är lurigt. Jag beställde och fick en bekräftelse på 3 nummer för 99 kr. Hur går det ihop?

Väldigt sorgligt. Den enda fototidningen värd namnet vid sidan av Kamera&Bild. Digital Foto För Alla ett skämt jämförelsevis.

Så kan det vara, men vad tycker du FS Magasin skulle behöva för att kunna mäta sig med FOTO?
All den där bildkritiken tar upp för mycket plats, det kunde göras på nätet i stället.
Något som var bra med Tidningen Foto var deras tips om utställningar, deras presentationer av fotoklubbar runt om i landet och framför allt deras fina objektivtester.
Min personliga åsikt.

En liten högtidsstund att bryta plasten och läsa tidningen. Sorgligt. MacWorld har också kastat in handduken för papperstidningen.

Vem köper Mac World idag, samma sak med Fototidningar
nyhetsflödet, tester, bildanalyser, fotograferingstips etc är så mycket snabbare, större och bredare på nätet

Läste på Fotosidan igår om nedläggningen. När jag kom hem hade jag ett brev från Foto i postlådan. Jag upplystes om att det är dags att förnya prenumerationen. Brevet avslutas med "Vi önskar dig fortsatt mycket läsglädje!" Tur att jag läste Fotosidan annars kanske jag hunnit betala räkningen. Men den skickades väl ut dagen före beslutet om nedläggning togs.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar