Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

tidningar?

Produkter
(logga in för att koppla)
Steve >> Får jag be dig sluta förstöra alla trådar du besöker (med att klanka ner på den digitala tekniken då det är uppenbart att du inte har använt tekniken själv), och håll dig till ämnet. Du får såklart tycka som du vill, men försök hålla dig till ämnet, som i det här fallet handlar om tidningar.

F.ö. gillar jag med B&W Photography.

Senast ändrad:
mill skrev:
Steve >> Får jag be dig sluta förstöra alla trådar du besöker (med att klanka ner på den digitala tekniken då det är uppenbart att du inte har använt tekniken själv), och håll dig till ämnet. Du får såklart tycka som du vill, men försök hålla dig till ämnet, som i det här fallet handlar om tidningar.

F.ö. gillar jag med B&W Photography.

Och skriv ordentligt! Jag som dylektiker förstå knappt vad du skriver. Punkter och skiljetecken är inte av ondo, inte heller att skriva ut orden istället för att använda SMS-språk. Jag förstår till exempel inte vad sj har med foto att göra? Det är väll inte tåg vi håller på med?

Greven

Senast ändrad:
MattiasL skrev:
jag skulle vilja påstå att just Black&White Photography är väldigt teknikorienterade, även om det rör sig om analog teknik. Men det är en ganska trevlig tidning.

Vet inte om du menar att denna tidning bara är för analog teknik? Men den är för svartvit bild, analog som digital och blandteknik, mörkrumsframställd som datorframställd. Tekniken är i första hand bildorienterad, inte kameraorienterad.

Graal skrev:
Vet inte om du menar att denna tidning bara är för analog teknik? Men den är för svartvit bild, analog som digital och blandteknik, mörkrumsframställd som datorframställd. Tekniken är i första hand bildorienterad, inte kameraorienterad.

Sant. Det var ett tag sen jag köpte tidningen, det var när det började gå från nästan ingen digital bild till mer.

Och också sant att tekniken är bildorienterad, vilket jag tycker är sympatiskt. Men mycket teknik är det. Och manipulationer ;-)

Varför blev Steve "med Loyden" (ironi) censurerad? Vill gärna läsa hans inlägg om det inte var något oförskämt idet. Att redax anser att man inte tillför något är ju inget skäl att censurera, väl?

ALL respekt, Steve för dina inlägg i debatten, men snälla - skriv punkter, blir så svårt att läsa annars.
Men varför blev du censurerad? Mycket märkligt. Bor vi i Nordkorea?

Hur som helst,
två tips på två kanske inte fullt så djupa tidningar som ovan nämns är Shutterbug och amerikanska Outdoor Photograhy.
Som jag tidigare nämnt är det MYCKET billigt att prenumera på amerikanska fototidningar då dollarn är låg och erbjudandena alltid generösa.

har OP och Shutterbug just nu och betalar 20-21 kr/nummer för att få tidningen skickat från staterna. MYCKET billigare och lite mer bekvämt än att springa till pressbyrån.

Har också en tidning som heter Digital Photographer som kostar ca 15 kr/nummer, men den är inte bra, knappt ens värt den ringa summa.

ANNONS