Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Thailand

Produkter
(logga in för att koppla)

c_boo

Aktiv medlem
Hej!

Ska åka till Thailand en månad i vinter. I samband med det så kommer jag självklart att ta upp en massa filmrullar.
Men när jag är där nere och fotar skulle jag vilja göra någon tema-fotografering. Någon som har förslag och/eller erfarenhet?
Har funderat på att ta kort på skyltar, dörrar, försäljare eller något. Dessa tre känns inte så jätteroliga...
Är det någon som har någon idé???

Tacksam för hjälp!!!

/Christian

Hmmm... Har själv plåtat lite i thailand och själv tycker jag att tiggare är intressanta motiv. Har inte plåtat så många själv men de ställde gärna upp på bild. (självklart gav jag dem en slant oxå) OM du ska resa till södra thailand så rekommenderar jag att du försöker åka ut skärgården - glöm inte polfiltret då bara... :)

fredric skrev:
OM du ska resa till södra thailand så rekommenderar jag att du försöker åka ut skärgården - glöm inte polfiltret då bara... :)

Jodå, det är södra Thailand. Bra att du skrev det! Måste införskaffas, brukar låna, men en månad är lite för långt lån...
Tiggare låter som en bra idé.
Ja behöver ju inte heller fastna vid en sak, utan det går faktiskt att ha fler bollar och idéer i luften samtidigt :)

Hmm! Teman för en Thailandsresa.

Skall du till turist magneter som phiphi, puket, kho samui mfl så hade det varit kul att se bilder på turister kontra thailändare.
Andra motiv är alla deras religösa pryttlar, restauranger, försäljare, stränder, tja listan kan göras hur lång som helst.

Att plåta tiggarna kan nog vara interessant men varför inte rikta in sig på att göra något som visar landets framsida istället för baksida?

Trevlig resa och ladda upp med regält med film!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar