Annons

Textur

Produkter
(logga in för att koppla)
Fast varför skulle det helt plötsligt bli en ny genre bara för att man smäller på en textur?

En bild med en pålagd textur kan vara porträtt, naturbild, konstbild, fine art nude, o.s.v, och bör därför passa alldeles utmärkt i de befintliga poolerna.

Skulle vi starta en ny pool för varje typ av efterbehandling skulle det snart bli fullt med pooler. "Skugga och efterbelys-poolen", "svartvit med detalj i färg-poolen" (just den polen får dock gärna införas så man kan låta bli att råka se de bilderna), o.s.v.

Texturen är en teknik, inte en genre eller motivområde. Och hittar man ingen pool där man tycker bilden passar in i motivområdet eller genren så har man alltid "Digital, kreativ efterbehandling" där dylika bilder passar oerhört bra.

En till sak att tänka på som jag ser det: Hur mycket syns en texturbild i en pool med 20000 andra texturbilder? Hur mycket syns en texturbild här och där bland bilder som saknar textur? Min gissning är att texturbilden då "hoppar fram" en aning. Om jag har rätt har alltså de som skapar texturbilder allt att förlora på att lägga dom i en gemensam pool.

Saknar texturgrupp

Jag håller helt med Christina. Konstigt att det inte redan finns en grupp. Beror det på att en medlem på Flickr själv kan skapa en ny pool där, Här på FS är det krångligare. Jag hittar inte ens en beskrivning av hur det går till eller vart man ska vända sig med ett förslag.

Till Walle vill jag tillägga att ämnet texturer omfattar att skapa texturer, att använda dem i bildhanteringsprogram och att bedöma och diskutera resultatet. Det vore bättre att detta samlas på ett ställe.

Jag tror dock ändå att det räcker alldeles utmärkt med poolen "Digital, kreativ efterbehandling", för det är ju precis vad det handlar om. Men det är som sagt bara min åsikt :)

Men hursomhelst så ligger tråden i fel forum för att nå fram till redaktionen som ett förslag. Forumet "Diskussioner om grupper och pooler" i kategorin "Fotosidan.se" vore nog bättre, både för att diskutera förslaget och för att redaktionen ska få ta del av det. Dock kan bara forumvärdar och redaktionen flytta trådar, så vi får väl hoppas att en forumvärd kikar in i tråden :)

Hoppsan, hoppsan inte visste jag att det var så noga med var inläggen hamnar, det är visst lite översitteri här på fotosidan från vissa;))som tro att en del saker är bättre än andra, hmm

Visst det kanske räcker med Digital efterbehandling eller vad det nu hette att diskutera texturer i, men jag tror att textur är något som når vårt nordliga land inom kort och då blir det populärt även på Fotosidan!!

Hoppsan, hoppsan inte visste jag att det var så noga med var inläggen hamnar, det är visst lite översitteri här på fotosidan från vissa;))som tro att en del saker är bättre än andra, hmm

Vad är det fär för dumsnack? Vad jag skrev var helt enkelt att den ligger i fel forum för att nå fram som förslag. Tror du själv att redaktionen sitter och läser alla tusentals trådar som postas varje dag?? Trådar med förslag bör läggas i den forumdelen, helt enkelt eftersom att det är en forumdel som aktivt bevakas av redaktionen. Kom för fasiken inte och snacka om översitteri, för det handlar det INTE om!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar