Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Textiltryck??

Produkter
(logga in för att koppla)

janne_j

Aktiv medlem
Hej!

Jag har en bild som jag skulle vilja trycka på en tröja. Jag har tidigare försökte med "strykjärnspapper", där man värmer bilden på tröjan. Tyckte dock att resultatet blev ganska kasst (köpte iofs Clas Ohlssons budgetpapper). Min fråga är; vilket sätt skulle ni rekommendera för att få helt ok kvalitet utan att betala multum?

MVH Janne

Det finns utbildningar i sådant där. (Skrev så sent som i dag om en konstnär som får ett stipendium för att lära sig tekniken.)
Tror du får göra en sökning på nätet, men använd "screentryck" som sökord så kommer du nog rätt.

Tryck på t-shirt !

Experts Digicenter duger bra , kör bilderna i Adobe RGB så brukar det bli "hyffs"
Dessutom priset =99:-

Jag har gjort det med "strykjärnspapper" och blev jättenöjd. Nu var det ganska länge sen så jag minns inte vad pappret hette, men det var inget budgetpapper...ganska dyrt har jag för mig. Så det kan nog finnas kvalitetsskillnad där... //Liza

på svanströms finns ett papper som har vitbakgrund när man stryker på det, alltså heltäckande så att skrivaren avgör kvaliten.

Bra men dyrt, 120:- för 5 papper..

Du skulle kunna ta "Liguid Emulution" och kopiera bilden på t-shirten i mörkrummet...jag vet inte om jag skulle vilja ha den på mig sen dock :) Men det kommer säkert bli bra!
Annars så kan du screentrycka,blir inte precis som ett fotografi,men ett schysst tryck!

Liquid emulsion, är det sån flytande fotoemulsion? Det skulle nog kunna bli ganska schysst... Varför inte ha på sig? Är det giftigt??

Beroende på hur många färger det gör sig om så kan pris och teknik skillja på sig.

Vill du ha fullfärgstryck utan att lägga ut för mycket så är det bra stryk-på-papper som gäller och nya t-shirts som inte är blandad matrial eller tillverkad i nått skräp mattrial.

Detta är klart billidare än gå till ett tryckeri, men man måste göra minst 5 t-shirt för att det skall löna sig och då är vi snart uppe i 600Kr.

Annat alternativ är att leta upp fotorirmor som erbjuder att trycka ett fotografi på en t-shirt, men min upplevelse av detta är inte bra då jag fick en korea tillverkad t-shirt (100 % syntes) och bilden sprack redan vid första tvätten och gjorde att alla andra kläder fick vita prickar på sig.

Men vill man ha topp kvalla så får man nog lätta lite på plånboken :)

ANNONS