Annons

Text I Gränspunkt Cs2/cs3

Produkter
(logga in för att koppla)

Lönnis

Avslutat medlemskap
Jag har försökt att få in text i en bild med hjälp utav filtret Gränspunkt och hur mycket jag än försöker med PS F1-hjälp så får jag det inte att fungera. Kan någon förklara lite lättare i steg-för-steg hur man gör. Jag har tom varit i kontakt med Moderskeppet Mattias men han hade dålig koll på Gränspunkt sade han.

MVH
Fredric
 
Skapa din text, kopiera den rasteriserade texten. Öppna Gränspunkt, definera upp ditt perspektiv, tryck Ctrl + V så dyker din text upp inne i Gränspunkt fönstret. Du kan nu flytta runt den och den följer ditt perspektiv...
 
Re: Mats

Tack Mats, men där ligger själva problemet jag klaratr inte av att kopiera den texten. Det gick från ett word dokument, men då följde den vita bakgrunden med.

Det står i hjälpen:
"Om du kopierar text markerar du hela textlagret och kopierar sedan till Urklipp"
 
Re: Mats

Tryckte lite för tidigt..

Men hur jag än kopierar eller klipper ut texten så går det inte.

Hur kopierar man ett helt lager? Jag lyckades få in texten från ett Word dokument men ej från PS eller Ill.

Är det bugg i programmet eller är jag bara trög?

Mvh
Fredric
 
Du måste alltså göra en markering runt texten i lagret med ett markerings verktyg (tex. Rektangulär markeringsram) och sen kopiera. Om du bara markerar själva texten med Text verktyget fungerar det inte. Kanske det du gör fel, eller?
 
Ja, där satt den! Du hade rätt, jag hade inte gjort en markering med markeringsverktyget.

Tusen tack för hjälpen Flash!

//Fredric
 
Inga problem, najce att höra att du fick det att fungera! :) Riktigt bra verktyg det här, även om det beter sig lite ufo ibland, ska bli kul att se förbättringarna i CS3.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.