Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
testat nya 100-400Zoomen!
- Trådstartare Tonyeagle
- Start datum
Jeppe
Aktiv medlem
Okej.. såhär är det.
De tre sista kontakterna (på t.ex. EF 70-200/2.8L) finns bara på de objektiv som kan använda EF extenders. EF 1.4x och EF 2x har dessa 11 kontakter mot objektivet för att förmedla att det sitter en konverter på. Men alla EOS-hus har alltså 8 stycken kontakter var. Alltså meddelar konvertern till huset att han finns där då dessa tre får kontakt. Precis som Tony sagt innan så bör man då rimligen kunna tejpa över dessa för att lura kameran.
Jag tror jag tejpade fel tre, när jag testade. Det är inte de upphöjda som ska tejpas över.
De tre sista kontakterna (på t.ex. EF 70-200/2.8L) finns bara på de objektiv som kan använda EF extenders. EF 1.4x och EF 2x har dessa 11 kontakter mot objektivet för att förmedla att det sitter en konverter på. Men alla EOS-hus har alltså 8 stycken kontakter var. Alltså meddelar konvertern till huset att han finns där då dessa tre får kontakt. Precis som Tony sagt innan så bör man då rimligen kunna tejpa över dessa för att lura kameran.
Jag tror jag tejpade fel tre, när jag testade. Det är inte de upphöjda som ska tejpas över.
Damocles
Aktiv medlem
Och det troligen för att konvertern och objektivet ska kunna rapportera korrekt maxximal bländare tillbaka till kameran. Altså att 2x konvertern rapporter 2x till objektivet som sedan då rapporterar 5.6(istället för 2.8) tillbaka ner till huset.
Skulle gissa på att varje konverter helt enkelt har nåt i stil med.
o-o o för 2x och
o o-o för 1.4x förlängning på dom tre extra piggarna.
Kan mäta när jag kommer hem, har en Sigma EX APO 2x. Dock har jag ingen 1.4x att testa med. Puppet, har du en multimeter att tillgå.
Skulle gissa på att varje konverter helt enkelt har nåt i stil med.
o-o o för 2x och
o o-o för 1.4x förlängning på dom tre extra piggarna.
Kan mäta när jag kommer hem, har en Sigma EX APO 2x. Dock har jag ingen 1.4x att testa med. Puppet, har du en multimeter att tillgå.
sagan
Avslutat medlemskap
Jeppe skrev:
Japp.. så var det.. Om man tejpar de tre sista kontakterna (alltså de som är i andra änden av de upphöjda. så får man AF).. Men den är totalt värdelös.. funkar inte ens i starkt dagsljus, inte med 10D i varje fall..
Jag tejpade över de 3 kontakterna på min soligor PRO 2x..då sa kameran att bländare var "00" AF funkade inte.
puppetm
Aktiv medlem
Damocles skrev:
jepp det har jag
Smirre
Aktiv medlem
gunau skrev:
[Fråga 2. Har någon erfarenhet av Hegethorns. De har ju bästa priset just nu?!!!/gunnar [/B]
Inga problem, väldigt kundvänliga och superbra service av personalen, jag köpte en demo körd Canon EOS D60 helt osedd av dem i våras och jag köper nog mer prylar av dem nästa gång som det är dags.
/ Jerker
Fredrik H
Aktiv medlem
Finns ett begagnat på Blocket för 15.500:-
Men då får man en Eos1N på köpet.
Låter som ett bra pris.
www.blocket.se
Låter som ett bra pris.
www.blocket.se
Bengt-Arne
Aktiv medlem
Fredrik H skrev:
Finns ett begagnat på Blocket för 15.500:-
Låter som ett bra pris.
www.blocket.se
Jag har också sett detta!...Var sugen på ett köp och sedan sälja Eos1N, men det är kanske inte helt lätt, för många analoga hus tillsalu.