Tonyeagle
Aktiv medlem
Nu har jag testat 100-400-zoomen (Canon) som jag tidigare ställde frågor om här på FS. Måste säga att jag är ganska nöjd med den. (den är dock inte riktigt lika skarp som 300/4,0+TC 1,4). IS:en funkar bra på sittande objekt. Fotograferar numera med Provia 100 pressat ett steg och det har faktiskt blivit ett lyft. Testbilden är en viykindad gås (ca 40 % av original resp. uppförstoring av samma bild). 1/500 s med TC 1,4 =560 mm, full bländaröppning och axelstativ.
Efter tidigare negativa inlägg om optiken ( på t.ex NPN, var det ni här på FS som fick mig att slå till. (I och för sig lite för tidigt då priserna på canonoptik sänktes i veckan).
Kornigheten beror nog på 3 st jpg komprimeringar i rad pga fel storlek och klantighet. Orkar inte scanna om bilden som jag inte sparade 1:a gången.
Nöjd so fare!
Efter tidigare negativa inlägg om optiken ( på t.ex NPN, var det ni här på FS som fick mig att slå till. (I och för sig lite för tidigt då priserna på canonoptik sänktes i veckan).
Kornigheten beror nog på 3 st jpg komprimeringar i rad pga fel storlek och klantighet. Orkar inte scanna om bilden som jag inte sparade 1:a gången.
Nöjd so fare!
Bilagor
Senast ändrad: