Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Testa dina ögon....färgskalan

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag fick nog det mest irriterande resultatet av alla. "Sidan kan inte visas..." Och när jag tryckte tillbaka för att komma tillbaka till testet var mina sorterade färger givetvis blandade igen :( Orkar inte göra om testet just nu :p men ska testa senare igen för att jämföra min vanliga skärm och min extremt dåliga laptopskärm :p
 
8 på en fabriksinställd (ej kalibrerad alltså) Eizo flexscan s2431w. Gjorde det iof bara snabbt, men tvivlar på att jag hade lyckats bättre om jag suttit längre...
 
Fasen jag som tyckte det var väldigt svårt igår kväll.
Gjorde om det nu och gjorde en nolla. Det spelar nog roll hur pigga ögon/hjärna är...
 
Tror inte skärmen spelar allt för stor roll faktiskt, så länge förhållandet mellan färgerna är korrekt. Fick samma resultat på min okalibrerade Dell på jobb som min kalibrerade Eizo CG241 hemma.
 
hej
det var tålamodskrävande och lite ansträngande men jag testade dels före och efter kabl. på jobbets eizo gc skärm , jag tor att jag uppfattade det som enklare efter kalib,
skall testa på en dell från 99 seanre

Vänligen

Bertil
 
Fick 7 med en okalibrerad budgetskärm från Samsung (SyncMaster 920N). Kändes dom de va väldigt många färger som va i stort sätt identiska.

Kul test=)
 
Min 3 år gamla HP laptop =4
Ny 22" LG ls22ws lcd =4
2 år gammal viewsonic 19" lcd =11
10 år gammal LG crt skärm =0
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.