Annons

Teneriffa

Produkter
(logga in för att koppla)

swordsman

Aktiv medlem
Snart bär det av till Teneriffa. Vore kul med lite fototips från er som varit där. Skulle gärna plåta genuina miljöer, vacker natur, ortsbefolkning osv. Alla möjliga tips är välkomna; platser, kufiska planer, naturupplevelser osv... :)
 
Teide är ju rätt speciellt med sitt vulkanområde.

Och Los Gigantes med sina svarta lodräta klippväggar som störtar ner i havet.
 
Försök ta dej lite grann söderut från Los Gigantes, till den lilla staden Santiago del Teide och ta vägen över passet mot Mascadalen och vidare till andra sidan av ön, Icod heter visst staden där. Sevärt, särskilt vägen ner i Mascadalen...

Några mil norrut från Playa de las Americas finns det en del pyramider som salig Tor Heyerdal intresserat sej för och ett slags centrum för forskning om tidigare kulturer på ön. Jag har glömt vad platsen heter.

På norra delen av ön finns det en skog som jag inte besökt men som lär vara sevärd.
 
Senast ändrad:
Puerto de la Cruz ligger på norra sidan och har ett mer behagligt klimat och enligt många en mer mångsidig natur. Mer grönt och vackrare natur helt enkelt. Jag älskar de la Cruz och åker gärna dit där igen. Jag var där vintern 2003, tyvärr hade jag ingen fantastisk DSLR då =)
 
Kan även jag rekomendera både Mascadalen och Teideområdet... Blev helt nipprig där, fyllde minneskort på löpande band.

/Kristian
 
Tack för många bra svar! Jag ska utnyttja dem väl så kanske det hamnar nån bild här på FS sen...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.