Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

temperatur på D70

Produkter
(logga in för att koppla)

Erik-J

Ny medlem
Tänkte bara kolla om någon vet mellan vilken temperaturer garantin på Nikon D70 täcker?

Vet att Canon klarar sig mellan 0-40 grader.

Känns ganska vesäntligt med tanke på att jag funderar på att flytta till Luleå, och efter hösten åka till Indonesien.

Erik-J skrev:
Tänkte bara kolla om någon vet mellan vilken temperaturer garantin på Nikon D70 täcker?

Vet att Canon klarar sig mellan 0-40 grader.

Känns ganska vesäntligt med tanke på att jag funderar på att flytta till Luleå, och efter hösten åka till Indonesien.

Driftmiljö 0 till +40 grader C, mindre än 85% luftfuktighet, allt enligt manualen (sid 204 i svenska manualen)

Erik-J skrev:

Känns ganska vesäntligt med tanke på att jag funderar på att flytta till Luleå...

Hörru, tror du att det är en annan klimatzon!? Vintern är väl lite längre, men du hade väl inte tänkt bo i en igloo, eller?

Kyla???

Bor i Luleå och jobbar med professionella videokameror som också har undre arbetstemperatur på 0 grader. Har aldrig hört att garantin skulle upphöra att gälla när man filmar ute med dom under vinterhalvåret.
Är det någon här som har drabbats av det när det gäller digitalkameror eller andra semiprofessionella slr-kameror?
Fick min D70 innan påsk och har redan varit ute på isen med den.

Bilagor

• svävare på havsisen 2.jpg
    svävare på havsisen 2.jpg
    41.6 KB · Visningar: 310
Det där är inget större problem.
Inget att bry sig om alls.
Konsument produkter brukar ha specat arbetsområde.
T.ex kan elekroniken hamna i "obalans" när den är konstruerad att ge rätt värden i t.ex +20.
Men i stora drag är det väl inget att ta notis av alls

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar