Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Telezoom
- Trådstartare Hoffen
- Start datum
wilderbeast
Aktiv medlem
Canon EF 70-300/4-5,6 IS USM
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=123225
Detta har jag själv beställt och det har ju fått bra kritik.
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=123225
Detta har jag själv beställt och det har ju fått bra kritik.
caroooline
Ny medlem
Jag fotade skidåkning med mitt 70-210 3.5-4.5 USM och tycker det är bra för rörliga objekt.
Det är även till salu om trådskaparen skulle vara intresserad.
Det är även till salu om trådskaparen skulle vara intresserad.
apersson850
Aktiv medlem
Jag håller med om att EF 70-300/4-5,6 IS USM är vettigt till en 400D. Man får mycket för pengarna.
Byggkvalitén är betydligt högre på exempelvis en EF 70-200/4 IS USM, men räckvidden kortare och priset högre. Kanske mer i paritet med en 40D.
Jag anser dock att man bör ha batterigreppet (BG-E3) på en 400D, för att den ska vara bra att hantera med objektiv i den här dimensionen. De med mindre händer och/eller som huvudsakligen fotograferar liggande format kan ha andra åsikter.
Byggkvalitén är betydligt högre på exempelvis en EF 70-200/4 IS USM, men räckvidden kortare och priset högre. Kanske mer i paritet med en 40D.
Jag anser dock att man bör ha batterigreppet (BG-E3) på en 400D, för att den ska vara bra att hantera med objektiv i den här dimensionen. De med mindre händer och/eller som huvudsakligen fotograferar liggande format kan ha andra åsikter.
wilderbeast
Aktiv medlem
Tråkig?
Hmmmm, av alla recensioner av dom som har den på Fotosidan verkar ju väldigt positiva till den. Har själv testat en kompis objektiv som plåtar mycket gocart och blev överraskad av skärpan och snabbheten, så jag beställde en direkt. Att objektivet sedan har IS gör ju saken inte sämre
Hmmmm, av alla recensioner av dom som har den på Fotosidan verkar ju väldigt positiva till den. Har själv testat en kompis objektiv som plåtar mycket gocart och blev överraskad av skärpan och snabbheten, så jag beställde en direkt. Att objektivet sedan har IS gör ju saken inte sämre
Jeppe
Aktiv medlem
Damoor skrev:
Canon EF 70-300/4-5,6 IS USM
den är ju ljussvag och tråkig?
Den är lika ljusstark vid 70mm och 2/3 steg ljussvagare vid 200mm. Något som lätt kompenseras av IS-gruppen. Jag rekommenderar 70-300/4-5.6 IS, man kan få riktigt häftiga bilder genom att panorera med ett IS-objektiv och långa slutartider.
AFJ
Aktiv medlem
apersson850 skrev:
Jag kan inte hålla med om att 70-200 4 IS skulle vara "overkill" för en 400D. Tvärtom är det en mycket trevlig kombination, om än kostsam.
Mvh
Anders
apersson850
Aktiv medlem
Inte tekniskt, nä. Men om man köper den billigaste systemkamera som Canon har att erbjuda är det ju antingen för att hålla nere totalpriset för en bra utrustning (70-300 IS) eller för att man vill ha råd till bra objektiv (70-200 L IS).
Jag syftade på det förstnämnda.
Sen ska man ha klart för sig att bildkvalitén på 70-300 mm f/4-5,6 IS USM är utmärkt. Det är byggkvalitén som man får betala extra för på L-optiken.
Jag syftade på det förstnämnda.
Sen ska man ha klart för sig att bildkvalitén på 70-300 mm f/4-5,6 IS USM är utmärkt. Det är byggkvalitén som man får betala extra för på L-optiken.