Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Telezoom

Produkter
(logga in för att koppla)

Keda74

Aktiv medlem
Hej!

Jag hade tänkt att utöka mitt Canon Eos kit (500D med 18-55) med en bra zoom.

Vilket av dessa 3 tycker ni man ska satsa på? Såg att det är bildstabilisator i de 2 första.

1: Sigma 50-200/4,0-5,6 DC OS HSM

2: Canon EF-S 55-250/4,0-5,6 IS

3: Sigma 70-300/4,0-5,6 DG Macro for Canon


MVH
Kent
 
Ok,tack för det snabba svaret då kör vi på bildstabilisator . Är det någon av de 2 översta du kan rekomendera?
 
Är egentligen inte så insatt i något av objektiven. Canons egna verkar vara ett bra objektiv med fina optiska prestanda. Det är nog ett säkert val. Men undersök saken mer själv, en länk till ett test: http://www.photozone.de/canon-eos/194-canon-ef-s-55-250mm-f4-56-is-test-report--review?start=1

Jag skulle välja canons för de extra 50 mm:arna över Sigman och för dess optiska kvalitet. Skaffar man en telezoom är det ju bra med räckvidden. Detta speciellt som Canonen har bra skärpa även på 250 mm och är skarpt redan från full öppning. Nu har jag inte sett något test för sigman så jag jämfört dem, men canonen är bra.

Sigman har USM som väl betyder att det fokuserar snabbt tror jag. Fokushastigheten sägs ändå vara både tyst och snabb på canonen enligt länken.
 
Jag har ett Canon 55-250mm IS, och jag kan bara rekommendera det. Finns inget bättre för det priset.

Fast nu ser jag att du redan har fått svar lite längre upp...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.