Annons

Telezoom till Sony...

Produkter
(logga in för att koppla)

EPM

Medlem
Hej på er alla...

Jag har ett bekymmer.
Jag sitter och väntar på Sigmas uppdaterade 70-200 2,8 till min 700a. Har även tittar lite på Tamrons motsvarighet. Sigmat känns mycket gedignare och ligger bättre i handen.

Hursomhelst fick det inga leveransdatum, utan bara flyktiga "mot hösten".

Saken är den att jag MÅSTE ha ett...helst innan augusti, finns det några alternativ?

Nej...Sonys orginal kostar lite för mycket...typ 10000 för mycket...

Hoppas nån har ett gott råd att ge mig...

Hej Erik!

Jag använder själv ett minolta 70-210 f4 "beercan" till min A700 med mkt bra resultat. Det du bör veta är att autofokusen är lååååångsam om du är i behov av sådan. Dessa brukar dyka upp på tradera titt som tätt för runt tusenlappen. hittar du ett i bra skick tycker jag inte du ska tveka på att slå till , du får pengarna tillbaka för det om ett par månader (eller gör som jag och köp ett Dynax 7-hus när ditt Sigma har kommit).

Ser ju att du har en Dynax 800 så det är nästan givet att du bör skaffa dig en klassisk beercan.

Jag vill gärna ha ett lite ljusstarkare optik än beercan. Även om det är ett kanonoptik.
Hade ju en 7D fram tills att jag spillde ut ett glas jos i den...blir det ett 2a-hus blir det en 700 till. Älskar den kameran!

Får se vad det blir...

Kanske ha turen och hitta något begagnat så länge?
Det är en kille på dyxum som säljer ett av de nuvarande sigma 70-200 t.ex.
Tycker även en beercan är rätt snabb (AF) på en 700:a även om jag mer o mer inte gillar dess bilder i allt annat än mjukt kvällsljus.

även om jag mer o mer inte gillar dess bilder i allt annat än mjukt kvällsljus. [/B]
Av ren nyfikenhet, vad är det du inte gillar med beercan? Själv tycker jag att den kan ge viss vinjetering i motljus med A700, det upplever jag dock inte med negativ film.

Simon_I skrev:
Av ren nyfikenhet, vad är det du inte gillar med beercan? Själv tycker jag att den kan ge viss vinjetering i motljus med A700, det upplever jag dock inte med negativ film.

Det är dess benägenhet till CA som mest stör, man måste tänka på hur man skjuter.
Jag kanske är lite orättvis för jag jämför med CZ135.

Haha, nu var du bra rolig Patrik =)

Jämför du ett tjugo år gammalt beercan med ett nytt CZ 135 för ca 14-15 tusen spänn? Då är det faktikt ett gott betyg för beercan att du inte totalsågar det. Nu vet inte jag hur bra CZ135:an är men 85:an är nog det absolut bästa jag har varit med om när jag hade förmånen att få låna under ett par dagar.

Simon_I skrev:
Haha, nu var du bra rolig Patrik =)

Jämför du ett tjugo år gammalt beercan med ett nytt CZ 135 för ca 14-15 tusen spänn? Då är det faktikt ett gott betyg för beercan att du inte totalsågar det. Nu vet inte jag hur bra CZ135:an är men 85:an är nog det absolut bästa jag har varit med om när jag hade förmånen att få låna under ett par dagar.

Jag kan ju bara jämföra med det jag har liggandes i lådan hemma. ;-)

Men jo när du smakat på zeiss kvalitén så drar man ju sig för o häkta på ölburken för att få lite zoom. Det blir till o springa istället.

Men snälla - jämföra äldre konsumentprodukter med nyare prosumenrprodukter? Det är ju helt olika typer av produkter, där det dessutom skiljer mer än tjugo år. Tro f-n att det är skillnad, av mer än ett skäl.

"Min Audi S6 -95 känns inte lika stabil, nu när jag provkört MacLaren F1 -08".

Man vänder ryggen till en dag så är hela tråden kapad utmed bas-koden ;)

Skönt att se att folk skriver...men åter till min fråga...

Kan det vara en lösning att hyra en glugg dom dagarna det gäller?
Det är nu man skulle haft det där andra märket...det där som börjar på N...

En kompiskompis är i USA så jag funderar på att skicka över pengar och be henne köpa Sonys glugg, den är sjukt mycket billigare där. Någon som testat deras 70-200 2,8G? Är det värt pengarna?

Sover Dolly Parton på rygg?
Är påven katolik?

Klart som attan att G-serien, oavset om det är Minolta eller Sony som tillverkat gluggen, är värt varenda krona. Lägg till det ZC och vad mer kan Du begära?

Jag har ett antal Minolta ur G-serien och ett CZ och när det handlar om "serious business" är det de gluggarna som åker fram. Att jag sedan, för bekvämlighets skull, har något så plebejiskt som en zuper-zoom, är bara en eftergift till bekvämligheten, inte en anpassning till PK.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar