Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

telezoom till Pentax

Produkter
(logga in för att koppla)

mickedu_gmail.com

Aktiv medlem
Jag skulle behöva ett teleobjektiv med anti-shake (Optical Stabilizer). Jag har letat och letat men inte hittat en endaste som passar till pentax KAF- KAF2 eller KA.

Det finns INGA objektiv med antishake/optical stablizer/IS vad dom nu heter, till pentax, oavsett kvalisort.

Det finns gott om märken och gluggar som passar UTAN.

/Henri

Detta är sorgligt men sant. Man kan ju hoppas att Sigma släpper något, elelr allra helst Pentax själva. Detta, plus en del andra tekniska detaljer där det känns som att Pentax nu ligger långt efter konkurrenterna gjorde att jag nästan funderade på att byta märke, men det har ju tagits bra bilder innan bildstabiliseringen uppfanns också, så man skall kanske inte deppa ihop. Men visst vore det smutt med ett hus med inbyggd...a la Minolta.

Hoppas också Sigma lanserer mer till Pentax. Pentax org objektiv är dyra och svåra att få tag på. Dessutom börjar mina sjunga på sista versen.

Man ska inte lägga tid på att önska tekniska detaljer. :) Lägg den tiden på att fota istället!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar