Annons

Telezoom till Nikon D80

Produkter
(logga in för att koppla)

minvega

Medlem
Hej.

Efter ett tag med mitt SigmaDC 18-55/2.8 EX Macro är jag sugen på att komplettera min kameraväska med ett telezoom.

Jag är mycket nöjd med det Sigma jag har, och vill inte uppleva att mina bilder helt plöstligt känns sämre för att jag inte köpt ett bra tele nog.

Jag sneglar på Nikons egna objektiv, och har inte bestämt mig för om jag vill lägga vad de kostar. Annars känns det som att det blir något av Sigmas.

Som det är nu fotar allt möjligt, och vill inte känna mig begränsad om jag "bara" har 200mm, så kanske krävs 300?

Jag tänker mig att så småningom, om det behövs, även utöka med ett fast tele kring 70-105 beroende på vilket telezoom jag väljer.

Alltså, är Nikkor värt de pengar de kostar mer än Sigmas? Är det för bred fråga, så berätta för mig vilket/vilka objektiv du tycker jag ska köpa?

Jag hoppas det inte blev för rörigt. Jag har tusen tankar om min kameraväska, så snälla hjälp mig reda ut dem innan min inköpsrunda tar vid.

Maria
 
minvega skrev:
Som det är nu fotar allt möjligt, och vill inte känna mig begränsad om jag "bara" har 200mm, så kanske krävs 300?

"Bara"? Har du provat ett 200mm-objektiv? Det är rätt rejält och dessutom inte helt lätt att handhålla. VR kan rekommenderas!

Per.
 
Jag har provat 200, ja, men inte 300. Citationstecknena kring bara var just för att det inte är så lite, nä, men min fråga kanske ändå kan vara befogad?

Så, ditt tips var att vr är bra?
 
om jag hade nikon skulle jag troligen äga ett 70-300 vr för 5-6tusen om jag inte minns fel.. eller ännu heldre 80-400vr, men 70-300 är nog mer prisvärt
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.