Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Telezoom förslag.

Produkter
(logga in för att koppla)

PeJy

Aktiv medlem
Hej, tänkte uppgradera mig till en bättre telezoom runt 70-300 eller 100-300, har kollat på sigmas 100-300/4 och 70-200/2.8. Den senare har fått lite halvsvajiga recensioner från ägare så den går nog bort. Har en Pentax K10 och just nu har inte Pentax ngt som lockar direkt, deras 50-135/2.8 är säkert jättebra men för kort. Någon som har några andra alternativ?

Mvh

/Peter
 
Om du får HSM/SDM motor på sigma objektiven så är det bra val särskilt 100-300 F/4'at. Men i annat fall så tycker jag att du ska vänta på Pentax 60-250 eller ett fast 300 F/4 som båda har snabb SDM fokusmotor.
 
Hej,

om jag hade varit du så hade jag försökt att ha lite is i magen eftersom Tamron kommer att släppa sin 70-200/2.8 nu under våren och enligt vad jag har sett i intervjuer på youtube från mässor så kommer riktpriset att ligga kring otroliga $700 på andra sidan pölen.

mvh Ricard
 
Tackar för infon. Vet ni när dom kommer lanseras? Pentaxen lät intressant ifall den är tillräckligt snabb. Tamron likaså. 2.8 är aldrig fel.
 
Flera stora nätbaserade fotobutiker har redan lagt ut den i sitt utbud, dock utan pris och leveransdatum. Vad jag har hört så är det tänkt att den skall släppas under våren, mer noggrant tror jag inte dem vet själva än.

mvh Ricard aka Roachie
 
Hej igen,

såg att scandinavian photo har lagt ut priset 7295:- för Tamron Objektiv AF 70-200/2,8 DI LD Macro till Nikon. Så jag antar att du inte behöver ha så mycket is i magen längre ;)


mvh Ricard aka Roachie
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.