Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Telekonverter på Olympus 2100uz

Produkter
(logga in för att koppla)

tiger656

Aktiv medlem
Hej. Använder fn. en Oly 2100uz och är väl rätt så nöjd. Brukar trots 10x zoomen ibland vilja ha lite till. Är det någon som testat telekonverters på liknande kamera ? Funderar på 2x konverter för runt 1500 - 2000 kr eller är det bara borkastade pengar ?
Hälsn. Stefan

Jag använder en Olympus B300 1,7x telekonverter till min Canon Powershot Pro 90IS och det fungerar alldeles utmärkt. Telekonvertern har 55mm filtergänga så jag har en adapterring för att den ska passa till kamerans 58mm filtergänga. Har bl.a. tagit den här bilden med denna uppsättning: Svanar

Kim har gjort en sammanställning över alternativ för Olympusen som verkar ganska heltäckande i Olympus-forumet.

Jag flyttar dit den här tråden också så kunskapen samlas på en plats.

Var lite snabb ut med min fråga, det fanns ju som sagt en del i ämnet här på fotosidan redan. Tack för upplysningen

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar