Advertisement

Annons

Teleconverter fråga

Produkter
(logga in för att koppla)
Jeg betalte £300 med støtten til optikken, om man sætter den på stativ., men den kan spares væk och da koster det incl forsendelse ~£250.

Mht Ljus, jeg tror inte det er mere end 1 blænde (Hvad heter det på svensk?) Skarpheten i yterkanterne er inte bra, men center er bra.. Kan provida samples om noggen er interesseret..

Jens

Jensendk skrev:
Jeg betalte med mitt Mastercard, ingan problemer der.. Fikk leveret i Stockholm på 3 dage, men dom siger upp till 14 dage med post.

Funker bra. Om du vill pr'ova på ditt eget kamera, da kob adapteren alene, da kann du pröva mitt om du bor när stockholm

Jens
Det hade varit roligt men jag bor i Göteborg.
Är detta ett komplett paket man köper eller måste man välja delar själv? Jag vet nämligen inte vilka delar man skall ha...
250$ låter ju rimligt om den optiska förstoringen är 20x.

Jag hittade en sida till http://www.photosolve.com/main/product/opticzoom/index.html

Kanske kan vara av intresse för andra som har samma önskemål som mig. Nu börjar vi komma nån vart.

Senast ändrad:
Prisen er inte i $ men i £. Selve optikken koster 165£, og de har en side, der fortæller hvilke dele man skal köpa med.. Typisk en std ring och en special ring.

Jeg får lavet en sida med demobilder asap.

Jens

Konverter

Hej Alex,

har själv en G3 och har köpt till en konverter till den. I och för sig en vidvinkel men det fungerar utmärkt. Vad du behöver först är en adapter (som du även kan använda för att skruva på olika filter). Sedan är det bara att bygga på systemet. Canons teleconverter har en förlängringsfaktor på 1.7 dvs att du kommer få ca. 240 mm tele. Det är ju inte så dummt om man tänker på att priset. Jag vet inte vad sånna konverter kostar i Sverige men jag betalade runt 130 Dollar för min när jag köpte den i New York hos Andorama. Tror att telekonverter kan vara lite dyrare, typ 20 Dollar. Adaptern gick lös på ca. 20 Dollar.
Hur som helst kan det ju vara värt att investera trots att 240 mm fortfarande är för kort för seriös Djurfotografering ökar det dina möjligheter ganska mycket. Detta till en någorlunda rimlig kostnad.
Ett mycket bättre alternativ är ju så klart en systemkamera med bra optik och konvertrar eftersom men då kostar det riktigt mycket pengar om du vill ha bra grejor - och det är nog det du vill om du inte vill byta upp dig om nått år igen.

Hoppas jag kunde hjälpa till

/David

Hej David

Ja du har nog rätt. Jag får nog göra så tills jag inhandlar en D10.

Sen till er andra...

Jag säger bara en sak:

Välsigne vare denna site.

Jag har ägnat en heldag åt att besöka olika fotobutiker i Göteborg. Ingen gav mig ett vettigt alternativ. Jag ringde upp Canon Showroom i GBG för att få fackmannahjälp. Ingen, ingen kunde svara på mina frågor. Jag hänvisades till produktchefen i Sthlm som aldrig är på kontoret. Alltså inget svar därifrån heller.

Nu har jag blivit klokare på alla svaren här och vet vad jag skall köpa.
Tack alla ni som har bidragit med kunskap, den har varit ovärderlig för mig.
Tack även till skaparen av denna site att den finns.

mvh
Alex

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar