ErlandH
Aktiv medlem
Jag tror du kommer att få tillräckligt med miljö även i 400 läget ide flesta fall
Uppenbarligen har vi olika uppfattning om vad "tillräckligt med miljö" innebär.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror du kommer att få tillräckligt med miljö även i 400 läget ide flesta fall
Mm, en ackilleshäl till EF400 f/5,6L USM är DÅLIG närgräns.. Det irriterade vettet av mig och jag gick miste om MÅNGA underbara och unika intima situationer med diverse entitor och talltitor en gång i tiden. glömmer det aldrig!
/Niclas
Hej.
Som många andra så håller jag med om att 400 5.6 är ett väldigt bra och skarpt objektiv. Med 100-400 så får du mer friheter att komponera dina bilder samt IS som kan vara riktigt bra. Skärpan skiljer sig inte mycket mellan dessa två.
Oftast så räcker det med 400mm när du är ute och fotar! Det är endast när man ställer sig i fågeltorn m.m som jag själv sätter på 1.4 konvertern.
Lycka till med investeringen och tänk på att du kan åka till butiken och testa de olika på din kamera för att få en uppfattning om närgräns, vikt m.m.
Sen måste jag tillägga att om du tänkt att fortsätta fota så kanske du kommer att uppgradera ditt kamerahus och kanske till ett fullformat då är det bra att tänka på att EF-S inte fungerar på dessa ( L optik håller även bättre begagnat pris )
Ja, det är ju frågan om jag snart uppgraderar till ett bättre kamerahus och då vill man ju ha ett objektiv som funkar till det också.Jag får fundera igenom det först. Jag är ju ny på det här området så det är mycket att lära sig, tur att jag ska gå en fotoskola i höst Vad innebär L-optik förresten?