PaulaH
Medlem
Jag gillar att fota konserter, men bilderna blir rent ut sagt skit. Det blir en mjölkig hinna på dem, och ibland blir de bara suddiga (det suddiga kan jag ju räkna ut att det är för lång slutartid). Jag har följande utrustning:
Sony SLT-A58 (ja, den är inget vidare, jag vet)
Sony SLT-A77 (inget vidare heller)
Sony 70-200mm f/2.8 G SSM
Sony DT 16-50mm f/2.8 SSM
Sony AF 50mm f/1.4 SAL-50F14
Nu undrar jag - kan jag få vettiga bilder med utrustningen? Är det den som det stupar på, eller är det jag som inte kan tekniken? Jag är rädd för det senare. Kamerahusen är inget vidare, men objektiven är ju bra. Jätteenkla frågor säkert - som antagligen behöver korta svar, och det finns säkert miljarder trådar om just detta (som jag inte kan hitta). Snälla, jag känner mig som en total klåpare. Går på konsert med ett fräsigt proffsobjektiv, folk tror att jag har koll på läget... och bilderna blir totalt usla. Snart blir det fan harakiri. Till saken hör också är att jag är EXTREMT darrhänt.
Tacksam för svar!
/Paula
Sony SLT-A58 (ja, den är inget vidare, jag vet)
Sony SLT-A77 (inget vidare heller)
Sony 70-200mm f/2.8 G SSM
Sony DT 16-50mm f/2.8 SSM
Sony AF 50mm f/1.4 SAL-50F14
Nu undrar jag - kan jag få vettiga bilder med utrustningen? Är det den som det stupar på, eller är det jag som inte kan tekniken? Jag är rädd för det senare. Kamerahusen är inget vidare, men objektiven är ju bra. Jätteenkla frågor säkert - som antagligen behöver korta svar, och det finns säkert miljarder trådar om just detta (som jag inte kan hitta). Snälla, jag känner mig som en total klåpare. Går på konsert med ett fräsigt proffsobjektiv, folk tror att jag har koll på läget... och bilderna blir totalt usla. Snart blir det fan harakiri. Till saken hör också är att jag är EXTREMT darrhänt.
Tacksam för svar!
/Paula