Annons

Tappat Tamron 70-200/f2.8 i backen.

Produkter
(logga in för att koppla)

Jens.L

Medlem
Hej

Idag lyckades jag med det som inte fick hända. Jag skulle flytta kameraväskan och glömde bort att jag inte att stängt den. Så självklart gled mitt Tamron 70-200 ur och ramlade ner i backen. Inga synliga skador men fokusen är jätte seg att snurra på samt att autofocus-motorn orkar inte. Zooma funkar hur bra som helst och tar man i när man fokuserar så blir det fortfarande bra bilder.

Kan jag fixa detta själv. Måste vara något som hamnat snett. Har garanti kvar på objektivet men det lär väl inte hjälpa. Och jag har inte råd att betala nån lagning just nu.

Mvh, Jens
 
Senast ändrad:
Hej

Idag lyckades jag med det som inte fick hända. Jag skulle flytta kameraväskan och glömde bort att jag inte att stängt den. Så självklart gled mitt Tamron 70-200 ur och ramlade ner i backen. Inga synliga skador men fokusen är jätte seg att snurra på samt att autofocus-motorn orkar inte. Zooma funkar hur bra som helst och tar man i när man fokuserar så blir det fortfarande bra bilder.

Kan jag fixa detta själv. Måste vara något som hamnat snett. Har garanti kvar på objektivet men det lär väl inte hjälpa. Och jag har inte råd att betala nån lagning just nu.

Mvh, Jens

Om du har "drulleförsäkring" i din hemförsäkring så täcker denna en reparation, med en viss självrisk förstås. Detta har jag utnyttjat en gång när jag tappade ett objektiv i marken.
 
Jag hade ju självklart ingen drulle i hemförsärkingen. Va tvungen att teckna den som ett tillägg. Och teckna den efter att skadan skett gick ju inte. Så nu får jag väl ett KF på mer än va jag gav för objektivet. Så jävla surt!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.