Annons

Tappad fil?

Produkter
(logga in för att koppla)

1926

Ny medlem
Jag har Lightroom 4 sedan ett tag. Nu kan jag inte öppna programmet. Jag får ett felmeddelande som
säger att MSVCR100.dll inte kan finnas? Hur gör man. Det ska väl inte vara nödvändigt att behöva
köpa ett nytt program. Känner mig låst när det inte fungerar. Någon som vet?

Kör du Windows 7? Och har du tredjeparts antivirus igång?

Mitt Lightroom och även Photoshop gick plötsligt inte att starta och en skylt om saknad dll-fil dök upp. När jag klickade ytterligare en gång gick programmet igång. Jag trodde att det var dags för litet ominsttallation, men så fick jag nys om att F-Secure kunde käka dll. Jag avinstallerade, satte igång Microsoft Essential Security och Windowsbrandväggen, problemet försvann.

Jag provade sedan AVG, då tog Photoshop och annat en evighet att starta trots SSD. Så skulle jag starta datorn, svart skärm och "Bootmgr is missing press ctrl-alt-del to restart". Jag gjorde så och datorn gick igång, men jag kunde inte komma åt min F:disk, den fanns i Utforskaren men inga mappar eller filer visades, ingenting gick att öppna.

Ut med AVG, igång med MSE igen som började jobba. Plötsligt kom skylten som dyker upp när man kopplar in en enhet upp på skärmen - det var F:-disken som nu åter kunde läsas.

Jag hämtade Kaspersky för att prova. Det resulterade i dll-fil problem ungefär som med F-Secure...

Nu kör jag med Microsoft Security Essentials och Windowsbrandväggen, allt funkar.

Efter koll med sakkunniga har jag alltså skippat de gamla Internet Security-programmen från olika företag. De verkar stjälpa mer än hjälpa.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto