Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tankväska till kameran

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik Åkesson

Aktiv medlem
Hej

Jag är på jakt efter en tankväska att förvara min kamera i.Väskan måste vara vattentät och inte sitta fast med magnet eller rem.Motorcykeln är en BMW R1200GS och kameran en D90 med ett kortare tele tex Nikon 55-200. Jag har spanat lite på Sw-Motech väskorna men inte lyckats få se dom i verkligheten.
Fredrik

Vilken tankväska som helst funkar väl? Jag har haft min tankväska full med fotoprylar under längre resor. Hus, vidvinkelzoom, normalzoom, telezoom. Jag har letat efter ett litet och lätt stativ värt namnet att ta med men det slutar med att jag surrar fast mitt vanliga stora stativ på ena packväskan där bak. Skinnpåsarna jag har fått med objektiven får räcka som skydd i tankväskan. Det viktiga är nog att väskan sitter ordentligt. Har själv ingen 1200GS så just vilken modell du kan titta efter kan jag inte tipsa om.

Här var allt med...
http://bike.se/member/photo.php?id=5901

/FW

En sak jag absolut vill avråda dig är att ha ryggsäck med hårda prylar i men det behöver jag nog inte förklara närmare :) /FW

Ett bra tips är att använda vilken väska som helst, men skära till specialinredning som passar precis för din utrustning. Jag hade en sådan i min cykelstyrväska på cykelsemestrar för evigheter sedan, och det borde funka fins på MC också. Det är väldigt bekvämt att ta upp kameran om den ligger med ryggen upp, bara att greppa!

Per.

Hej

Styret vill man nog inte hänga något på inte heller ha på ryggen.Tankväskorna är bra ut många synvinklar.Inte minst att det går snabbt att få fram grejjorna och sen är det rätt ställe att ha vikten på.Normalt har jag grejjorna i topboxen men inför stundande Nordkap´s resa vill jag ha den lätt tillgänglig
Fredrik

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto