Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Tankar kring exponering +/-
- Trådstartare Birger Olsson
- Start datum
Birger Olsson
Avslutat medlemskap
Birger Olsson
Avslutat medlemskap
Birger Olsson
Avslutat medlemskap
Birger Olsson
Avslutat medlemskap
Birger Olsson
Avslutat medlemskap
ekemannen
Aktiv medlem
Jag ångrar mej ! 1rna är bättre. Är nu hemma med en kallibrerad "tjockskärm" och det är en väldigt stor skillnad, 2rna ser helt klart underexponerade ut. Undantag bild tre som ger bättre färg i ansiktet, variant 2 är att föredra.ekemannen skrev:
Röstar också för alla tvåor. Vad skiljer dom åt ? Inte ett helt exponeringssteg, eller ?
/ Erik
/ Erik
Birger Olsson
Avslutat medlemskap
Tack för alla svar!
Tvåorna kommer direkt från kamerans exponeringsautomatik (många 400d underexponerar lite). Ettorna är höjda ett ett halvt steg i konverteringen.
Nästa test blir exponeringsautomatiken i raw-konverteraren. Jag håller på med en webbasserad rawkonverterare som hobbyprojekt och jag skall nu bestämma mig för vilka gränsvärden som skall gälla för den automatiska exponeringskompensationen.
Återkommer med fler exempel inom kort.
Tvåorna kommer direkt från kamerans exponeringsautomatik (många 400d underexponerar lite). Ettorna är höjda ett ett halvt steg i konverteringen.
Nästa test blir exponeringsautomatiken i raw-konverteraren. Jag håller på med en webbasserad rawkonverterare som hobbyprojekt och jag skall nu bestämma mig för vilka gränsvärden som skall gälla för den automatiska exponeringskompensationen.
Återkommer med fler exempel inom kort.
Birger Olsson
Avslutat medlemskap
Birger Olsson
Avslutat medlemskap
Birger Olsson
Avslutat medlemskap
Birger Olsson
Avslutat medlemskap
Birger Olsson
Avslutat medlemskap
Birger Olsson