Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tamron SP 70-300 trasig autofokus

Produkter
(logga in för att koppla)

Lasse58

Ny medlem
Har precis köpt ett Tamron SP AF 70-300 Di VC USD från nätbutik. Packade upp det igår och testade inomhus. Autofokusen ville aldrig låsa utan gick bara fram och tillbaka hela tiden. Nåväl, inte tillräckligt med ljus då, antog jag. Idag har jag testat det i dagsljus, precis samma sak händer, ingen låsning på autofokus.
Jag har en Canon EOS 40D med ett Sigma 17-70 där autofokusen funkar problemfritt, alltså bör det inte vara fel på kameran.

Någon som har liknande erfarenhet av Tamron? Är det ett vanligt problem? Nån som vet?

Tacksam för svar

Du får den åtgärdad på garantin.
Min autofokus kraschade efter bara några månader sparsamt användande.
Sen har den fungerat perfekt. Ett prisvärt objektiv med tanke på den optiska kvaliteten och stabiliseringen.

Ja absolut ett prisvärt objektiv. Köpte faktiskt mitt på ProShop:s drive för 2170:-
Kanske var det ett returnerat ex eftersom det var trasigt, men rätt ska va rätt. De får fixa objektivet.
Vid manuell fokus visade det iaf sin styrka.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar