Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

TAMRON SP 300mm f/2.8 LD IF model 60B

Produkter
(logga in för att koppla)

Christaoffer100

Aktiv medlem
Är det någon som har erfarenhet utav detta objektiv? Det ska vara en äldre manuell objektiv.
Vill gärna veta lite grann om hur skärpan håller sig mot dagens fasta 300mm.

Plåtade med dennna glugg under många år tillsammans med Nikon 801s och var mycket nöjd. Utmärkt skärpa även med 1X4 converter.

Jag sålde mitt här på fotosidan och fick efter lång tid 2500 kr. Jag har plåtat med AF Nikon 300 2,8 orginal och kan inte se någon skillnad i skärpa. Om du går in på min sida ser du bla isbjörnsbilder tagna med Tamronet. Jag älskade gluggen och den medföljande converten så kan du få den för under 3000 tycker jag du gör att klipp. Jag har under alla år avstått från AF då jag ofta missar bilder pga att gluggen focucerar på fel del i motivet. Ända gången jag i dag använder AF är vid flyktbilder, men även don gick att ta manuellt.

Köp, den är dessutom snygg!!!

Må väl, Mikael

e12 skrev:
Jag sålde mitt här på fotosidan och fick efter lång tid 2500 kr. Jag har plåtat med AF Nikon 300 2,8 orginal och kan inte se någon skillnad i skärpa. Om du går in på min sida ser du bla isbjörnsbilder tagna med Tamronet. Jag älskade gluggen och den medföljande converten så kan du få den för under 3000 tycker jag du gör att klipp. Jag har under alla år avstått från AF då jag ofta missar bilder pga att gluggen focucerar på fel del i motivet. Ända gången jag i dag använder AF är vid flyktbilder, men även don gick att ta manuellt.

Köp, den är dessutom snygg!!!

Må väl, Mikael

Ok, jag köpte till slut tamronen för 2700kr. Fick med en 1.4x konverter samt UV och Sky light filter + en väska. Måste hålla med dig mikael att gluggen är riktigt bra. Mkt bra skärpa!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar