Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tamron elr nikons obj.?

Produkter
(logga in för att koppla)

dPettson

Medlem
hejhej,

grejen är att morsa är i Staterna nu och jag har bett henne köpa ett nikon objektiv. Men hon har hittat ett tamron objektiv för 129$ 75 elr 70 - 300mm. E de något att satsa på elr ska man kanske hålla sig till sigma 70-300 som finns attt köpa i sverige för 1400kr.

//mvh david

När hon ändå är i staterna borde du väl passa på att köpa ett objektiv där du sparar in lite mer på slantarna?

Tamrons objektiv brukar kosta nästan detsamma i USA som här, medan det i regel skiljer en del på Nikons objektiv, så rent "ekonomiskt" är det väl smartast att köpa Nikon. Annars är Tamrons 70-300/4-5.6 LD bra för pengen. Ska du köpa bättre än det för en billig peng så är det Sigma 70-300/4-5.6 APO DG, för ca 2400kr du ska titta på, IMO. Den billigare sigman är troligen sämre än Tamronen.
Skillnaderna är dock relativt små.

Tack för era svar, Det blev ändå ett tamron för nyu är hon på väg hem. Tur att de va sån liten skillnad ändå mellan märkena. trodde först jag skulle bli besviken om jag hade gjort fel val. menmen,

tack en än gång. //mvh david

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar