ANNONS
Annons

Tamron AF Di 70-300mm 4-5,6 Canon

Produkter
(logga in för att koppla)

LindaLahger

Avslutat medlemskap
Hejsan!
Jag har en Canon eos 450D med kit objektivet.
Jag söker ett billigt objektiv med bra zoom. Jag är fortfarande nybörjare och därför vill jag vara lite försiktig med att inte lägga för mycket pengar nu i början. Jag har inte så mycket pengar.
Men hittade detta objektiv på Onoff's hemsida Tamron AF Di 70-300mm 4-5,6 Canon.
Kan det vara nått att ha eller är det att slänga pengarna i sjön?
Mvh Linda

Canon 55-250 IS

Hejsan

jag skulle lägga en tusenlapp till och köpa ett Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS. Blir en perfekt kombo tillsammans ditt kit objektiv. Den uppenbara fördelen är att du då får ett objektiv med bildstabilisering vilket är jättebra (nästan nödvändigt skulle många säga) om du planerar att foto mycket handhållet med ditt tele.

Tycker också att den optiska kvalitén håller högre klass (från det lilla jag testat). Bry dej inte om att du "missar" de 50 extra mm upp till 300, Tamron gluggen (som jag testat desto mera) presterar inget vidare i detta register ändå..

Du kan ju läsa vad folk tycker om Canons 55-250 här: http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=15606

Lycka till!
//B

Hej ! Köp ej detta billiga ( även Sigma )objektiv,det är bara skräp ! Objektivet ger en massa kromatisk abbertion ( Lila konturer ) och en massa andra optiska defekter som bara förstör bilderna.Håller med föregående att Canon 55-250 eller 70-300 är ett bra köp då du även får bildstabilisering som är ett måste på en telezoom. MVH.

Tack!

Tack för svaren!
Då ska jag kika lite extra på Canon 55-250,
Man vill ju inte få dåliga foton, då är det ju ingen mening att köpa nått.

Tack så mycket!

Hej igen!

Satt hela kvällen och läste om Objektivet som du tipsade mig om. Beslutade mig för att det fick bli ett sådant och jag är väldigt nöjd med mitt beslut och eran hjälp!

Tack så hemskt mycket!
Mvh Linda

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar