Annons

Tamron 17-50...

Produkter
(logga in för att koppla)

StaffanH

Avslutat medlemskap
Någon mer som haft problem med att främre ringen (som håller fast motljusskyddet) blivit lös? Främre linselementet sitter nu också löst då det verkar som om detta hålls på plats av denna ringen. Ritkigt irriterande. Någon som vet om det går att laga?
 
Jag har ett liknande problem. Men det verkar inte som främre linselementet är löst på min utan bara plasten framför. Dock är det ju lite irriterande. Kanske inte är bra i dammsynpunkt heller?
 
Jag trodde inte att främre linsen satt löst heller förren jag vickade på ringen och tittade genom kameran och bilden ändrades lite. Håller jag mitt objektiv nedåt och trycker på frontlinsen så rör den sig också lika mycket som ringen. Har mailat Scandinavian photo för att se vad de säger om det.
 
Fick svar från Scandinavianphoto på andra försöket som dock bara hänvisade mig till Tamrons auktoriserade verkstad i Kungsör. Ringde dem och de trodde att det var några skruvar som hade lossnat så nu ska det skickas dit för lagning.
 
hade exakt det problemet. Skickade in till cyberphoto och fick det fixat på några dar.
 
Tre Ess skrev:
Är ni nöjda med det här objektivet i övrigt,
så ni kan rekommendera ett köp?

Det är ett bra objektiv i förhållande till vad det kostar, men det är långt ifrån så bra som vissa försöker få det till. Har haft två olika exemplar av detta objektiv som gått sönder på samma sätt efter väldigt lite användning. Lagat på garanti samt pengarna tillbaka i det ena fallet men det hände lite olägligt vilket är störande.
Men sett till kostnaden, ljusstyrkan och zoomomfånget så är det nog svårt att hitta ett mer prisvärt objektiv.
 
Annars är jag vän av lätta saker och använder då gärna
fasta istället. Det tål alltså att fundera på som ett kommande
köp. Tokina 16-50/2,8 är också på gång under vårkanten...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.