Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tamrac Zoom 14 (väska) + 75-300 ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tjena!

Tack för alla bra svar jag har fått på mina tidigare frågor.

Nu kommer en till:

Jag har en Canon EOS 300 med ett Canon Objektiv Ef 28-90/4-5,6 DC. Till detta har jag en Tamrac Zoom 14 väska.

Nu är jag lite sugen på att köpa ett Canon Objektiv Ef 75-300/4-5,6 III. Då detta objektiv är aningen större så undrar jag om det fortfarande får plats i min "lilla" väska.

mvh

Christian

Tja..det är ju bara att mäta.. enligt tamracs hemsida så är det interna djupet 15 cm.

Ett EF 75-300 är 12 cm långt. Vilket lämnar 3 cm kvar.. Det kan gå men det blir nog lite tajt om plats.

Så sant...

Det blir nog väldigt tight, kameran tar ju upp ungefär 6 cm...

Hur tycker ni att man skall resonera när det gäller väska. Jag bör kanske köpa en lite större där jag kan bära med mig två objektiv?

Absolut... Om du känner på dig att dessa två objektiv är vad du kommer att använda så skulle jag rekommendera en liten ryggsäck typ:

Lowe Pro Micro Trekker

Då får du plats med en extern blixt också...

Väskor, av vilket slag det än månde vara, har en förmåga att alltid vara för små. Så då man väl har bestämt sig för en sort skall man ta storleken större för att det ska räcka. Skumt :)

/Tomas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar