Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tack, Fotosidan!

Produkter
(logga in för att koppla)

PMD

Aktiv medlem
Tack för att ni på redaktionen har börjat flytta inlägg till nya trådar vid behov. Man kan förstås tycka att tråddeltagarna själva borde skapa nya trådar när de skriver ett inlägg utanför ämnet, men ibland driver det sakta bort från ämnet och det står inte helt klart förrän efter flera inlägg att det borde ha skapats en ny tråd och då är det för sent för tråddeltagarna att flytta inlägg. När det driver lite sakta på det viset kan det också vara så att drivandet upphör efter ett par inlägg och då är det inte alltid så meningsfullt att dessa få inlägg ligger i en ny tråd.

Så jag tycker att det är mycket bra moderering av redaktionen att flytta inlägg till nya trådar vid behov.

Tack för att ni på redaktionen har börjat flytta inlägg till nya trådar vid behov. Man kan förstås tycka att tråddeltagarna själva borde skapa nya trådar när de skriver ett inlägg utanför ämnet, men ibland driver det sakta bort från ämnet och det står inte helt klart förrän efter flera inlägg att det borde ha skapats en ny tråd och då är det för sent för tråddeltagarna att flytta inlägg. När det driver lite sakta på det viset kan det också vara så att drivandet upphör efter ett par inlägg och då är det inte alltid så meningsfullt att dessa få inlägg ligger i en ny tråd.

Så jag tycker att det är mycket bra moderering av redaktionen att flytta inlägg till nya trådar vid behov.

Då kommer du vinna nya-trådar-SM ... :D

Håller med.

Däremot saknar jag:

1) En länk i den tråd man bryter utifrån "Sidodiskussionen om x har flyttats till" länk

2) Ett första inlägg i den nya tråden "Denna tråd har brutits ut från" länk

Exempel var ju diskussionen om M5 där vi svävade iväg. När jag gick in för att kolla svar så såg jag att flera inlägg saknades. Det tog ett tag innan min tröga hjärna fattade att det modererats och ytterligare lite tid innan jag hittade diskussion om nedskalning.

Ingen stor sak men det skulle underlätta.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar