Advertisement

Annons

Tack DUSTIN

Produkter
(logga in för att koppla)

Dykhjelm

Aktiv medlem
Vill gärna ge beröm till DUSTIN.
Tisdag förra veckan beställde jag ett Nikon-objektiv, 70-200 VR från DUSTIN. Enl hemsidan skulle dom få hem objektivet inom 1-2 dagar, vilket innebar att jag skulle ha det i handen före helgen m hj a Postens företagspaket.

Dustin hörde inte av sig på torsdagen som väntat med leveransbesked. Så jag ringde till dom och fick följande besked:
Objektivet var inte med leveransen från Nikon. Utan objektivet skulle komma på fredagen från Nikon och jag skulle tyvärr inte ha det förrän på måndagen.

Blev besviken, men det var inte heller helt oväntat. Tanumshede ligger ju också lite avsides så jag har ingen utkörning av företagspaket utan måste hämta på posten som nu sommartid har stäng flera timmar mitt på dagen.


Men några timmar senare få jag ett mail från Dustin:
"Leveransinformation - Restnoterad artikel
Restnoterad Artikel:
5010075394 NIKKOR OBJEKTIV AF-S ZOOM 70-200/2.8G IF-ED VR
Ni har varit i kontakt med vår sälj avdelning om ovanstående produkt.
Vi har lagt om vårt inköp och vi har bett vår distributör att skicka ut produkten direkt till Er.
Fakturan kommer som vanligt från oss.
Detta för att försäkra oss om att Ni får leverans före helgen."

Detta var helt oväntat men mycket glädjande.
Tidigt nästa dag (fredag) kontaktade jag Posten som meddelade att mitt paket kunde hämtas trots att dom hade stängt.

Jag hade förväntat mig ett paket från Nikon, men döm om min förvåning så kom paketet från Björketorperen (en fotogrosisst mellen Varberg och Borås).

Min tolkning av detta är att Nikon inte kunde skicka paketet/objektivet till mig utan att Dustin istället bett Björketorparen att skicka objektivet till mig.

Jag tycker att DUSTIN har överträffat mina förväntningar på dom som foto/data leverantör.
 
Jag har handlat ifrån Dustin i mer än 10 år och de har alltid gjort mig till nöjd kund. Mycket bra företag att ha att göra med, bla var jag en gång tvungen att returnera en printer på garantin, inget problem fick packsedlar på posten för gratis frakt och fick sedan en ny printer.
 
Både Dustin och objektiv bra!

Ja jag har också bästa erfarenhet av Dustin, vi har under åren köpt en hel datorer och kameror. Den enda gång det hakat upp sig så har det varit Postens företagspaket.
Köpte också ett 70-200 VR förra veckan på ScandinavienPhoto och det lilla jag har hunnit testa det så är det suveränt (förutom vikten). Jag tog det inte från Dustin den här gångne för jag bor nära SP-butiken och de hade ett på hyllan som var några kronor billigare än Dustin.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.