ANNONS
Annons

Ta betalt

Produkter
(logga in för att koppla)

linnean

Aktiv medlem
Hej
Råkade på en person som har ett vykortsförlag och som ville köpa bilder av mig på lokala sevärdigheter för att sälja lokalt, så inga större upplagor. Har inte diskuterat detaljer än, men ville höra om någon har erfarenhet av liknande jobb och förslag på vilket pris jag ska sätta på mina bilder.

PS Jag vet att SFF har en prislista som man kan beställa, men hoppades på snabba, raka svar från någon erfaren.

Nu är jag både morgontjurig och bitter för att det ösregnar... Men skulle det inte kännas bra att göra ett enda litet försök att hitta informationen innan du ber andra göra jobbet åt dig?

Googla "+pris +bild +publicering +vykort" så får du precis all information du behöver. Det tog 30 sekunder att hitta...

har man en sådan attityd här på forumet så är det min uppfattning att man ska bli portad,och det står jag för!!

Hur gick det? Hittade du något på Google, eller har du fått fram uppgifter på annat sätt? Det vore intressant om du kunde dela med dig av resultatet.

Ett svar

Klick-en skrev:
Hur gick det? Hittade du något på Google, eller har du fått fram uppgifter på annat sätt? Det vore intressant om du kunde dela med dig av resultatet.

Jo, jag hittade lite exempel på nätet, det verkar som att man borde ta ca 2500kr för en bild som kommer at tryckas som vykort i en upplaga på 1000 ex.
Det är vad som står i prislistor. Jag hade hoppats få lite personliga svar från erfarana fotografer.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar