Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Tömma bufferten på Cannon 90D
- Trådstartare karisa
- Start datum
apersson850
Aktiv medlem
Skillnaden finns förstås där, men syns bara vid extrema förstoringar eller andra randvillkor.
Bufferten blir inte större med snabbare kort, men den töms kvickare.
Bufferten blir inte större med snabbare kort, men den töms kvickare.
Lord G
Medlem
Jag har läst test av jämförelser mellan raw och craw och där man i princip inte kan upptäcka ngn skillnad ens med 400 procents förstoring. Jag använder numera alltid craw för saker där jag vill ha 10 bilder per sekund. bufferten ökar till över 40 bilder från ca 27 i raw. Rawfilerna minskar ca 40% i storlek.
Här är en länk till testet:
Jag använder ett uhs-1 kort sandisk 170mbs. Tycker det fungerar utmärkt.
Här är en länk till testet:
Should I Use Canon's C-RAW Image File Format?
Are there any reasons not to use Canon's C-RAW image file format? We answer that question.
www.the-digital-picture.com
Köp SanDisk & SanDisk Professional
Köp minneskort som SDHC, SDXC, Secure Digital med UHS-II, Micro SD, Compact Flash, CFast 2.0, kortläsare med USB-C, kortläsare med USB-A och externa hårddiskar.
www.scandinavianphoto.se
PeterWem
Aktiv medlem
UHS-II är en bra början https://alikgriffin.com/best-memory-cards-canon-90d/Vilket SD kort bör jag välja för att tömma bufferten så snabbt som möjligt ?
Har testat CRAW och där ökar bufferten markant och jag kan inte se någon försämring på kvaliteten.
Senast ändrad:
larsol
Aktiv medlem
128GB SanDisk Extreme Pro SDXC Class 10 UHS-I U3 V30 A2 170/90MB/s - K
Handla 128GB SanDisk Extreme Pro SDXC Class 10 UHS-I U3 V30 A2 170/90MB/s online hos oss på 24.se. Alltid i lager, snabb leverans och låg fraktkostnad.
www.24.se
karisa
Aktiv medlem
Det blir nog som du säger Roger. SanDisk SDXC Extreme Pro 64GB UHS-II U3 300/260MB/s Class 10