Annons

Tävlingen Four elements

Produkter
(logga in för att koppla)

Hans-C

Avslutat medlemskap
Det mesta är solklart utom en sak. Vad är egentligen syftet? I dom flesta fototävlingar talas det om vad domarna kommer att bedöma och vad själva syftet är. Är det naturfoto det gäller? T.ex vatten finns ju i diskhon också. Det är ju inte så bra om halva fotosidan lägger ner en massa jobb och skickar in bidrag som är "fel" om ni förstår vad jag menar. // Mvh Hans

Syftet är att göra reklam för Adobe och främst deras PS Elements vad jag förstått. Eftersom ingenting sägs om motivområden, annat än de teman man ställt upp, så gäller tävlingen ingen speciell genre. Det går säkert lika bra med bilder på vatten i diskhon som en havsstrand. Förhoppningsvis är det bildens innehåll och kvalitét man bedömer och inte motivgenren.

Adobe Photoshop Elements är huvudsponsor för tävlingen. Vi som bedömmer bidragen bedömmer utifrån klassiska saker som originalitet, tolkning, teknik, exponering etc etc. Helt enkelt bilder som berör inom respektive deltävling.

Adobe Photoshop Elements tävlingen avgjord

Blir inte klok på tävlingens resultat.

Det står att David Lundberg vinner presentkortet men det är ju Anders Ebefeldt som har flest poäng (18 mot Davids 12). Sedan står det att på den tredje platsen kom två personer (Tobias Marbenius och Lars Gudmundsson) med 10p var. Men det måste ju finnas minst två personer till med samma antal poäng. Är det bara jag som inte förstår det?

För att inte tala om att 1a priset för deltävlingen Vatten fick en bild som inte fick några röster bland FS-medlemmarna. FS och Adobes jury verkar ha en märklig bildsmak måste jag säga.

Resultatet

Vinnartexten korrigerades imorse, ett misstag helt enkelt.
Vad gäller smakfrågan i deltävlingen VATTEN så är det som det är,
vi har även tidigare haft vitt skilda åsikter i deltävlingarna..

mvh

Re: Resultatet

erik skrev:
Vinnartexten korrigerades imorse, ett misstag helt enkelt.
Vad gäller smakfrågan i deltävlingen VATTEN så är det som det är,
vi har även tidigare haft vitt skilda åsikter i deltävlingarna..

mvh

Tack för ditt svar, Erik! Jag började tro nästan att ingen brydde sig om resultatet.

Ja, jag förstår att smaken kan skilja men ändå måste du hålla med att det är lite märkligt att en hel jury enades om en vinnare som ingen annan tyckte var värd det. :-o

Kan du vänligen också förklara varför det är bara två 10-poängare som nämns i texten och som kom på 3-e plats? Om det är fyra omgångar borde det vara fyra 10-poängare. En av dem är Anders Ebefeldt som har 10+8 poäng. Det måste finnas en till. Har ni glömt någon?

Det tycker jag inte är märkligt alls, ett stort urval bilder och många som ska tycka..

Märkligare är hur Per-Erik föll bort, han är nu på plats igen och kan ta fram champagnen :)

Tack för dina falkögon ;)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto