Annons

Tävling igen??

Produkter
(logga in för att koppla)
Kul, jag törs dock inte ta på mig något ansvar om det skall vara en helg i september, är ganska bokad, men skall självklart försöka vara med.

Angående kategorier så tycker jag att vi utser en tävlingsledare som vi skickar kategoriförslag till och sedan får denna person ansvara för att lägga upp kategorierna vid hyffsat rätt tider. Det är ju en liten utmaning att sista bilden skall tas mellan 18 och 24 på söndan enligt mitt ursprungs förslag.
 
fick svar ifrån david och det ska nog inte innebära några problem.

precis som wikman har jag det lite körigt denna månaden.

3 bilder på 3 dagar fre-sön, nya kategorin publiceras på fotosidan vid 18.00 snåret.

wikman kan du vara tävlingsledare ???
 
Så vad är det som gäller?

Jag är ju rätt ny på fotosidan och vet inte hur ni brukar göra...

* Vem ska man skicka bild till och när?
* Vad är reglerna?
 
Nyfiken!

Låter jättekul men jag undrar också över när bilderna ska vara inne... kan ju tyvärr inte soppa dem själv vilket ger mig ett taskigt startläge. Klart att även vi amatörer ska delta! *S* om vi får förståss!
 
Tävlingsregler!

Ok, då kör vi... här kommer reglerna.

- Tre bilder på tre bestämda teman skall tas under perioden 4/10 18:00 - 6/10 24:00.
- Teman kommer läggas upp här på sidan senast 18:00 respektive dag.
- Bilderna skall vara upplagda för bedömning senast 11/10 18:00.

Anmälan och förslag på teman/kategorier lämnas till mig ([email protected] eller kontakta i min profil).

Hoppas att alla tycker detta är ok, det blev några veckor fram men jag tror att det ökar på antalet deltagare.
 
Re: Tävlingsregler!

wikman skrev:
Ok, då kör vi... här kommer reglerna.

- Tre bilder på tre bestämda teman skall tas under perioden 4/10 18:00 - 6/10 24:00.
- Teman kommer läggas upp här på sidan senast 18:00 respektive dag.
- Bilderna skall vara upplagda för bedömning senast 11/10 18:00.

Kul! Är det bara jag som kommer att få problem med att hinna framkalla på den tiden? Jag kör oftast s/v och bor i en håla, har ingen möjlighet att få neg inom 7 dagar från det jag lämnar in. Kanske vi kunde få längre tid på oss för att hinna framkalla?
 
får hålla med lotta här, tror inte min digitalkamera hinner lev innan dess. så längre inlämningstid.
 
Varför inte nu i helgen?

Och ändå behålla samma inlämningstid? Då hinner de som framkallar att framkalla och alla blir nöjda och glada?

Vilken typ av tema ska man ge som förslag? Någonting som tex "minnen", "stelt" och "glädje"? Eller hellre någonting konkret som tex slipstävlingen ni hade?
 
Tävlingstid...

Det har kommit flera önskemål om förlängd inlämningstid, så det är nog troligt att det blir så.

Jag valde "demokratiskt" en helg som passade mig både som tävlingsledare och fotograf, sen är det ju kul om det kan ligga info på startsidan några dagar så att vi får många deltagare.
 
Lotta!

Ett tips!

Vet inte om det kvalitetsmässigt är bra, men Kodacfilmerna går att framkalla i färgbad.
Du kan köra dem på entimmes om du vill.

/Henke
 
Nej Tack Henke. Antar att du syftar på de som går i c-41processen. Eftersom de framkallas på vanligt färgpapper brukar inte kvaliten bli någon höjdare och alla mina såna filmer har innehållit rejält med färgstick. Sen försvårar det ju om jag ska labba själv efteråt. Men tack för tipset i alla fall.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.