mander
Aktiv medlem
väger mindre en den gamla .
Hej dubbelolle, så lätt är det att stava fel, påminner dig bara eftersom du gillar att rätta andra. Se "äkta, inget c".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
väger mindre en den gamla .
Är det så att man inte orkar hålla en större kamera, då borde kanske hantlar stå på julklapssönskelistan.
Såg ingen smiley så jag antar att det är din seriösa åsikt. Jag har en avikande.
Som konsument måste man väl få önska sig och söka efter en kamera som passar i storlek, vikt OCH ger bra kvalité.
Skall man behöva gå på gym för att fota? Kvinnor, barn, gamlingar, handikappade mfl. Det finns ju massor av användare som kanske har andra preferenser och prioriteringar än vad en normalstark man i sina bästa år har.
Problemet som jag ser det här är att frågeställaren tycker att en 350D ger för högt brus redan på ISO 800. För att få en avgörande prestandahöjning krävs det då att man går upp rejält i prisklass och dessa kameror är - tyvärr för trådskaparen - större och tyngre (5D, 1D, D3, D700 etc).
Jag hävdar nämligen att skillnaden i brus på ISO 800 mellan en 350D och t ex en 500D inte är påtaglig. Säkert finns den men något markant lyft tror jag inte att det blir. Detta är min gissning då jag aldrig provat någon 500D, men väl en del annat.
Som så ofta går ironin förlorad.
Det är ingen som har en susning om när 550D kan tänkas släppas?
Inte ens en gissning? Jag menar om det är värt att vänta ett tag till eller om det bara är dumt.
Runt hösten 2010 skulle jag tippa på, så du kan nog köpa en 500D med gott samvete
300D -> 350D, 18 månader
350D -> 400D, 18 månader
400D -> 450D, 17 månader
450D -> 500D, 14 månader
500D -> idag, 8 månader
Borde vara 6-9 mån kvar till 550D med liknande tempo.
Visserligen var det med kitobjektivet som jag inte har någon nytta av, men vad tusan, det kanske någon vill köpa för någon hundralapp eller så?
Du får en tusing för EF-S 18-55IS
Det låter ju himla bra! Bäst att sälja via Fotosidan eller?