bengt luthman
Aktiv medlem
apropå begagnade 50mm så kan jag bara sägatt jag köpte ett beggat chinon 50mm f1,9 för 300kr i somras...tokskarp och mkt bra...man behöver bara leta lite...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Dajo skrev:
För max 8000kr får man ju ingen DSLR utan man bör då räkna med ca 15 000kr.
Janne H skrev:
350D kostar ca 8000 med kitgluggen, se här;
http://www.zebramedia.com/
350D är en mycket bra o prisvärd kamera, klart bättre än alla kompakter som ger lika många mpix!
Kitgluggen är kanske inte den bästa men duger nog att börja med, och sedan finns det högvis med bra nya o beg gluggar till Canon
Är du intresserad av att göra bilder...köp en systemkamera, vill du å andra sidan bara knäppa lite enkla snygga kort...köp en kompakt.
Luddas skrev:
Ojdå då kan man komma undan ganska hyffsat ändå då ju.
Jag som trodde att optiken skulle bli svindlande dyr.
Men jag är ju som sagt novis på ämnet och undrar nu vad är brännvidd och hur påverkar det.Och hur fungerar det med att räkna om. Gäller det alla canon kameror och alla objektiv eller bara Sigma och Canon?
Men tycker det verkar bra att köpa det för 6000kr och sen ett sånt objektiv till. Och minneskorten blir ju billigare för var dag som går så det är nog inget problem.
Mvh Ludde
bengt luthman skrev:
apropå begagnade 50mm så kan jag bara sägatt jag köpte ett beggat chinon 50mm f1,9 för 300kr i somras...tokskarp och mkt bra...man behöver bara leta lite...
Här kommer en liten braklapp när det gäller 300D. Sport och andra snabba skeenden är den inte speciellt bra till, det därför att serietagningen är långsam liksom förmågan att skriva bilder till kortet. Den saknar också följande autofokus i dom mer manuella lägena samt möjlighet att fritt välja hur den ska mäta ljuset. Allt detta finns hos efterföljaren 350D. Kanske det vore värt lite extra att köpa en kamera som är bra för det du vill göra på en gång.Luddas skrev:
Sen kommer jag fota mkt sport och bilar på diverse race osv.
clumba skrev:
Anledningen är att man (oftast) blir noggrannare och tänker igenom bilderna innan. Visst kan man göra det även med en digital men med en analog måste man.
BugEyes skrev:
Här kommer en liten braklapp när det gäller 300D. Sport och andra snabba skeenden är den inte speciellt bra till, det därför att serietagningen är långsam liksom förmågan att skriva bilder till kortet. Den saknar också följande autofokus i dom mer manuella lägena samt möjlighet att fritt välja hur den ska mäta ljuset. Allt detta finns hos efterföljaren 350D. Kanske det vore värt lite extra att köpa en kamera som är bra för det du vill göra på en gång.