svewik
Medlem
Sedan jag blev pensionär har jag äntligen kunnat odla mitt intresse för fotografi. På 60-talet drömde man om att ha råd att ta hur många exponeringar som helst, men det är ju först nu, med digitalkameran, som det är ekonomiskt möjligt. Jag har ägt en Fujifilm Finepix s9500 sedan ett par år tillbaka, och funderar nu på att köpa en ny, med nyare teknik. Det jag saknar mest är snabba bildsekvenser. (Nuvarande 3 b/s känns lite segt)
OK. Men varför köper inte alla amatörer superzoom-kameror? Är det inte självklart att om man slipper släpa på ett extra objektiv så väljer man ett sådant alternativ. Eller är det så att systemkamerans objektiv ger så pass mycket bättre bilder, att det överväger olägenheten.
Är det någon som kan skicka en länk till något test där man har jämfört kameraval "superzoom - systemkamera" ?
OK. Men varför köper inte alla amatörer superzoom-kameror? Är det inte självklart att om man slipper släpa på ett extra objektiv så väljer man ett sådant alternativ. Eller är det så att systemkamerans objektiv ger så pass mycket bättre bilder, att det överväger olägenheten.
Är det någon som kan skicka en länk till något test där man har jämfört kameraval "superzoom - systemkamera" ?