Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Synka SB 600 utan popup-blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

siwjon

Aktiv medlem
Går att använda två SB 600 med den ena i monterad på kameran. Alltså utan att använda popup-blixten? Jag använder en D 300.

SB-600 kan inte agera CLS-commander som den inbyggda blixten, om det är det du menar.
Däremot kan du ha en SB-700, SB-800 eller SB-900 på kameran och en lös SB-600.

SB-600 kan inte agera CLS-commander som den inbyggda blixten, om det är det du menar.
Däremot kan du ha en SB-700, SB-800 eller SB-900 på kameran och en lös SB-600.

OK! Det var så jag menade. Finns det någon utrustning som man kan sätta i blixtskon på kameran som kan fungera som CLS-commander och på så sätt använda två SB-600?

OK! Det var så jag menade. Finns det någon utrustning som man kan sätta i blixtskon på kameran som kan fungera som CLS-commander och på så sätt använda två SB-600?

Det finns två lösningar om du inte vill ha en blixt på kameran, och fortfarande kunna använda CLS:

Nikon SU-800 (som enligt mig faktiskt inte är prisvärd).

Pocketwizard FlexTT5 (Eller FlexMini1) + AC3 på kameran, samt en FlexTT5 på varje blixt (Denna lösning kör jag med och är sjukt nöjd jäkla jättenöjd).

Om du kör utan AC3 så kan du bara styra alla externa blixtar som _en_ zon.

Senast ändrad:
ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto